yager vandiktebankje

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.612
Gisteren een yager vandikte bankje op gehaald. Zit nog wel wat werk aan, maar vond het een leuk model. 60 kg degelijk gietijzer. Gaan 3 standaard messen in. Heeft nog wat aandrijfcomponenten nodig, dus die kan ik er bij gaan zoeken. Lagers en assen zijn vermoedelijk inchmaten, dus even kijken wat ik daar mee doe.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rizz

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.612
Doorlaat is beperkt. 260mm breed en 7,5 cm hoog. Prima voor de vloerdelen die ik meestal verwerk.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.612
Soms is het eenvoudiger om het spul gelijk naar metrisch om te bouwen. Maar het machientje blijkt al metrische lagers te hebben. Maar ik denk er over om er een nieuw beitelasje voor te faxen. De messen zitten niet met wiggen vast, maar met een glad stripje ,met kuiltjes er in voor de inbusboutjes. Die inbusboutjes lijken in het verleden al eens naar een grotere maat getapt te zijn. Bij sommige gaten komt de draad door de wand. Ik heb nog een beitelasje van een ander machientje liggen. Als ik met de diameter uit kom, hoef ik er alleen 2 nieuw as stompjes aan te lassen en daarna af te draaien. Dat scheelt dan weer een hoop werk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.