Welke vloerisolatie moet ik kiezen?

knarfb

Actieve deelnemer
20 nov 2015
76
30
friesland
je zou ook nog pif kunnen gebruiken kan makkelijk de kruipruimte in. Wel altijd de bodem afdekken met folie, het is goed zelf te doen

gr Frank
 

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
Trigger is al geholpen. Maar voor iedereen die nog gaat (na)isoleren, of een warmtepomp laat plaatsen, is de volgende website het overwegen waard. Mits je nog op gas stookt. Kost maar een paar euro per jaar.
MinderGas

In ons vorige huis heb ik hier een paar maanden gebruik van gemaakt voordat ik ging isoleren en later ook het plaatsen van een hybride warmtepomp. Dan heb je een redelijk beeld van het verbruik in gas, soort van nulmeting. De periode na treffen van de maatregelen bleef ik lid om de effecten in gasverbruik te kunnen meten. De gebruikte meetmethodiek van deze website is graaddagen. Het voordeel hiervan is dat je jouw gasverbruik na het isoleren
redelijk objectief kunt vergelijken met de periode voor het isoleren. Door gebruik van graaddagen, corrigeer je feitelijk voor verschillende buitentemperatuur omstandigheden. X kuub verbruik in 2022 vergeleken met Y kuub verbruik in 2023 zegt immers niet zoveel als een van beide jaren een stuk kouder was dan het andere. Uiteraard wel belangrijk dat je eigen leefomstandigheden en instellingen thermostaat gelijk zijn over de meetperiode. Denk bijvoorbeeld aan de geboorte van een baby, kachels hoog op de babykamer, meer badderen etc. Of meer thuiswerken in ruimtes die normaal niet/minder verwarmd worden.

Verder vooral eens met iedereen in dit topic die ventileren benoemt als tip. Erg belangrijk voor een kruipruimte. Pur is persoonlijk. Een naad vullen prima, maar ik laat het links liggen als hoofdisolatie gezien de recyclebaarheid en destructieve maatregelen die nodig zijn als er ergens lekkage ontstaat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.