Vaasje

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.710
2.571
Gaanderen
Geruime tijd geleden een taxus gekapt en daar heb ik nog wel het een en ander van liggen. Gisteren een blok uit gezocht uitgehold en afgewerkt met friction polish.
Toch wel gek dat na 15 jaar drogen er bij het uithollen nog damp uitkomt en de krullen klam aanvoelen. Maat ongeveer 18 cm bij 8 cm ruw. Het moeilijkste voor mij was de juiste vorm erin krijgen. Ook over de hals ga ik nog een keer nadenken want dit is nog niet wat ik wil. (Als ik dat zelf al weet;))
20240405_170843.jpg
20240405_170856.jpg
20240405_170908.jpg
20240405_170916.jpg
De hals heb ik gemaakt van notenhout en dit heb ik met oostindische inkt gekleurd. Ik heb hem uitgehold totdat ik met mijn uitholbeitels niet verder kwam. De wanddikte aan de zijkanten is nog wel een 10 mm. Dit maakt het een vrij zwaar vaasje. Of ik nog meer had uitgehold als ik dat kon weet ik ook niet. Er zit een behoorlijk stuk in waar de basten aan elkaar zijn gegroeid, gestabiliseerd met CAlijm grotere gaten gevuld met epoxy en de laatste onregelmatigheden ook met CA lijm gevuld.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.