Schuifventiel/klep voor perslucht systeem?

jmartens

Actieve deelnemer
28 dec 2014
150
45
Ik ben op zoek naar een klep/ventiel zoals in deze video van Felder rond (30s):

Ik heb al gezocht op klep, venitiel, schuifventiel maar kan dit tot op heden niet vinden. Iemand van jullie een idee/suggestie?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.108
2.615
In een wat stoffige omgeving zou ik eerder een gewoon 3-2 ventieltje gebruiken. Maakt voor de prijs weinig uit.
 

jmartens

Actieve deelnemer
28 dec 2014
150
45
In een wat stoffige omgeving zou ik eerder een gewoon 3-2 ventieltje gebruiken. Maakt voor de prijs weinig uit.
Dat zou kunnen, maar voor het gemak en de ruimtebesparing vind ik juist die schuifventielen inline met de leidingen zo handig. Heb je (minder goede) ervaring met stof en dergelijke schuifventielen?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.108
2.615
Ja, daarom zie je ze in de industrie niet zo vaak. Je wil een geheel gesloten ventiel hebben. Maar voor een beetje geknutsel van een 1 pitter, zou ik me er niet te veel zorgen over maken. Ik vindt het spul uit je filmpje er erg kwetsbaar en nodeloos ingewikkeld uit zien. Kijk maar eens hoe ze dat bij een opsluitbank maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.