Restaureren van een kastje

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.998
822
Omgeving Leiden
Hallo,

Enige tijd geleden heb ik een tafeltje uit de jaren vijftig gerestaureerd en nu heb ik een kastje onder handen.
Van de gefineerde meubelplaat is een stukje weg dus dat wil ik proberen nieuw te maken.
Kan iemand een hint geven wat voor fineer ( eiken?) dit zou kunnen zijn?
20240420_165010.jpg
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.788
934
Leeuwarden
Dat lijkt op beukenfineer. Maar ik heb een vage herinnering aan meubeltjes uit die tijd dat er een andere houtsoort populair was die veel op beuken lijkt, maar kan zo even niet op de naam komen….
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.788
934
Leeuwarden
Ramin is wat me nu zo te binnen schiet als mogelijk alternatief, maar wie weet wat het geheugen nog oplevert. Limba is wat ik na even bladeren in het houtvademecum me weer herinner. Maar dan de lichtgele versie!
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
554
133
Maar ik heb een vage herinnering aan meubeltjes uit die tijd dat er een andere houtsoort populair was
Je had toen de scandinavische stijl met lichte houtsoorten. Volgens mij waren naast beuken ook essen en berken populair.

Dit lijkt mij toch wel beuken te zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.