Prijzen van tools

Grant837

Actieve deelnemer
31 mrt 2019
164
48
Eindhoven
Het lijkt erop dat de prijzen van gereedschappen sinds begin 2021 met ongeveer 10-30% zijn gestegen. Ook aanbiedingen van grotere apparatuur behoort tot het verleden.

Ik vroeg me af of anderen deze trend voor verschillende merken ook zien? Ik vraag me ook af of de prijzen ooit zullen dalen.

Bv. (Baptist.nl)
  1. Record Power Sabre350 wanneer omhoog, in twee stappen, van 1197 euro naar 1499 euro.
  2. Kirschen steekbeitelset bij een stijging van 109 Euro naar 129 Euro
  3. Laguna lintzaagmachine 14|12 230 V 1300 Watt van 1729 Euro tot 1895 Euro

    Over de prijs en kwaliteit van hout ga ik hier niet aan de slag...
 

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
301
119
Zuid Holland
Inflatie en schaarste zijn de sleutelwoorden.

Vwb de leveranciers: Ik keek toevallig van het weekend bij Amazon voor een Knipex tang die ik al in bezit heb. Nu 65E, ik heb er vorig jaar 38.50 voor betaald... Wilde hem voor 40E aan iemand aanraden, maar dat werkt dus niet meer. Idem voor klein electrisch gereedschap.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.241
535
Eanske
ingoogni.nl
Inflatie en schaarste zijn de sleutelwoorden.
plus algehele "gekte".

Gewoon als voorbeeld, een bekend Engels merk nascherpbare zagen is op Amazon bijna de helft goedkoper dan bij een bekende Nederlandse gereedschapshandelaar. Een ander model zaagje van het zelfde merk is op Amazon ineens 2x zo duur als bij die bekende gereedschapshandelaar. Kijk ik op amazon.de dan zie ik dat ik via de .nl een euro of 3-4 meer betaal. Voor een aantal dingen betaal je via de Nederlandse Amazon 3 tot 4x zoveel als bij de Duitse. Als je het met de prijs van een product in de VS vergelijkt wordt je helemaal zielig, terwijl het gewoon om een product gaat dat in China gemaakt wordt. Dus niet dat het nodig is om het uit de VS te importeren.

Gemiddeld genomen is apparatuur (Festool & co.) bij onze oosterburen ongeveer 20% goedkoper. Waarom? De prijzen lijken hier ook harder te stijgen dan daar. Is dat die bekende "handelsgeest"?

Die Kirschen beitels heb je bij de Nederlandse vestigingen van Bauhaus voor E95.- en waren een maand of 3-4 geleden nog goedkoper.

T.a.v. schaarste, bij onze lokale buurtsuper is patentbloem zo goedkoop dat de pizza- en shoarmabakkers het daar kopen met winkelwagens vol. Er hing nu een briefje, "wegens leveringsproblemen maximaal 4 pakken per klant". Natuurlijk lag er niets meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.075
414
Staalprijzen zijn de afgelopen tijd verdubbeld. Maar een toolnation heeft bv wel aanbiedingen lopen op Festool stofzuigers.
 

luc02

Nieuw lid
22 feb 2021
18
3
Festool België heeft net een prijsverhoging van 3.5% aangekondigd vanaf april.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.