Pen afwerking

LaurentDH

Actieve deelnemer
9 nov 2014
38
0
beste iedereen

vast een onderwerp met veel tegenstrrijdigheden
hizer in vlaanderen, bij de houtdraaiersgilde, is iedereen weg van CA , afwerking ( secondenlijm)
Ik vind het een heel gedoe, en zoek alternatief, dat even hard blinkt en toch ook strek is
ik heb nu de EEE crem gebruikt en de shellow wax... is wel redelijk oké, maar weet niet of het lang gaat houden
Ik hoor meer van een mooue lak, die gepoeliert word... info is welkom
benieuwd naar reacties tips
vriendelijke groet
Laurent
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Het leest wat moeilijk maar goed. Wat ik in jou geval zou doen is airbrush pakken met wat "chesnut melamine laquer" Als je daar een paar lagen van op zet en goed door laat harden kan je dit ook tot hoogglans krijgen.

Nadeel is dat het niet goed tegen oplosmiddelen kan (zoals alcohol)
 

LaurentDH

Actieve deelnemer
9 nov 2014
38
0
Laquer

Het leest wat moeilijk maar goed. Wat ik in jou geval zou doen is airbrush pakken met wat "chesnut melamine laquer" Als je daar een paar lagen van op zet en goed door laat harden kan je dit ook tot hoogglans krijgen.

Nadeel is dat het niet goed tegen oplosmiddelen kan (zoals alcohol)

Ik ben soms te snel en beetje dyslectisch, maar zal er aandacht aan geven het leesbaarder te maken
idee van die airbrush is wel tof, probleem is , voor één pen alles vuilmaken is ook een gedoe, maar proberen waard
normal zou zo een lak, heel bestand moeten zijn.. heb je ergens ervaring of info dat die niet tegen alcohol kan ??
waar haal je die info
alvast dank
Laurent
 

zwaluwstaart

Actieve deelnemer
24 okt 2008
95
22
Eindhoven
De melamine laquer laat zich ook prima met een stukje keukenpapier en een laag toerental heel goed opbrengen, 400 omw.,droogt door de frictie vrij snel, zodat dit snel achter elkaar kunt herhalen.

M.vr. groet Jan
 

LaurentDH

Actieve deelnemer
9 nov 2014
38
0
Dank U Jan

is een goede tip. Zou je hem nadien dan nog polischen... ik hoor van sommigen die dan nog drie keer met polier schijven doen
iemand gebruikt Commandant ... 4 en 5
http://www.commandant.nl/commandant4.htm
sommigen doen dit na de CA bewerking, maar ik ben niet voor CA ( je voelt totaal niks meer en is kil )
mijn gedacht !!!!
Laurent
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Wat ik ook gedaan heb, is schuren, dan afwerken met EEE Ultrashine dit even laten door drogen, en daarnaa nog een keer een friction polish er over, en dan als laatste een laagje was (zelf gemaakt terpentein olie, carnuba en beitjes was)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.