Paardenkastanje / Wildekastanje

3 jaar geleden werd er een oude kastanje bij ons in de buurt gekapt. De boom was niet te redden en er zaten meerdere rotte delen in.
Bijna al het hout werd verschroot, gelukkig kon en mocht ik enkele stukken mee nemen.
Na 3 jaar drogen in het hout hok begonnen met enkele stukken te reinigen en te verzagen.
Veel rot en zacht hout maar ook prachtige stukken die nog bruikbaar zijn .

IMG_20231003_214816_HDR.jpg

IMG_20231005_224041.jpg

IMG_20231005_223657_HDR.jpg

Edwin ,
 

Bijlagen

  • IMG_20231005_223704_HDR.jpg
    IMG_20231005_223704_HDR.jpg
    79,5 KB · Weergaven: 7
Mooi en eens met wat @Kor zegt. Het lijkt wel marmer. Hoe heb je dat zo gekregen?
Hoi Meron,

Sommige stukken hout waren al rot toen de boom nog gewoon stond , dit waren de oude tak aanzetten waar de boom in het verleden al eens gesnoeid is geweest. Hier krulde het hout in de meest vreemde vormen naar binnen. ik zal een foto maken van de stukken die ik heb.

Verder heb ik het allen nog geschuurd en gepolijst, moet nog wat schuur werk aan gedaan worden voor het geheel klaar is .

Edwin
 
  • Leuk
Waarderingen: meron

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
284
129
55
Luzy Saint Martin
Mooi is dat hè! Er wordt altijd gezegd dat kastanje alleen als meubelhout gebruikt kan worden als het van de “tamme kastanje” komt (castanea sativa) en dat de paardenkastanje vrij waardeloos is als meubel/sierhout.
Jij bewijst hiermee maar weer eens heek hard het tegendeel!!!

Prachtig project hoor 👍🏼
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.