Nooitgedagt is dat wat?

Mattan

Actieve deelnemer
10 nov 2020
33
8
Arnhem
Ik heb nog wat oude dingen liggen van Nooitgedagt die ik niet gebruik, ben net verhuisd dus zodra ik ze heb gevonden mag je ze gratis hebben! Wil ze ook best voor je opsturen, maar zal tzt eerst een foto maken
 
  • Leuk
Waarderingen: Ateca

Ateca

Actieve deelnemer
8 mrt 2024
35
31
Rijssen
Ik heb nog wat oude dingen liggen van Nooitgedagt die ik niet gebruik, ben net verhuisd dus zodra ik ze heb gevonden mag je ze gratis hebben! Wil ze ook best voor je opsturen, maar zal tzt eerst een foto maken
Dat vind ik super aardig van je! 👍🏼
En ik kan er vast wel wat mee.
Laat me maar weten als je ze gevonden hebt.
Verzendkosten betaal ik graag.
 

Ateca

Actieve deelnemer
8 mrt 2024
35
31
Rijssen
Is een set van HBM geschikt om mee te beginnen of is een set van Narex meer geschikt?
Die set van Narex is volgens mij geen HSS?
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.842
896
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Narex maakt op zich goeie beitels. Ze hebben HSS beitels maar alleen los. De set is zo te zien gereedschapsstaal. Op zich niks mis mee, maar je moet wel wat voorzichtiger zijn bij slijpen, en vaker slijpen. Ik kan echter op de plaatjes die ik vind niet goed zien wat er nou _precies_ voor beitels in die set zitten. Persoonlijk zou ik denk ik een paar losse beitels kiezen en daarmee beginnen. Bv een afruwguts, een spindelguts (liefts gesmeed) en een platte schuine beitel. Daarmee kun je prima starten en vervolgens naar behoefte je verzameling uitbreiden.
 

Ateca

Actieve deelnemer
8 mrt 2024
35
31
Rijssen
Misschien is dat inderdaad handiger om een paar goede losse beitels aan te schaffen en dan later uitbreiden.
Ik heb ook nog deze set liggen.
IMG20240307184602.jpgIMG20240309180924.jpg
Gevonden in de schuur bij mijn moeder.
Zijn er merken aan te raden welke ik het beste kan aanschaffen?
Er is zoveel te koop.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Je kan toch beginnen met de set die je hebt? Als die op zijn weet je hoe je moet slijpen en je kan als je wat mist , die er gewoon bij kopen.
 

Ateca

Actieve deelnemer
8 mrt 2024
35
31
Rijssen
Dat kan zeker, alleen ik had begrepen dat deze set lastig te slijpen is en vrij kort is.
Daarom was ik op zoek naar wat anders erbij.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.