Nieuw lid Triek77 stelt zich voor

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
93
40
Schouwen-Duiveland
Hallo allemaal,
Mijn naam is Patrick van der Bijl en sinds mijn 16e jaar met metaal aan de slag.
Nu 30 jaar later ga ik niet de overstap maken naar hout bewerken maar het er bij doen.
Denk aan kistjes maken als giftbox voor de messen die ik maak, klein werk met hout en als ik over een week of 6 de nieuwe KS midi pro draaibank er is dan potjes, schalen etc aan draaiwerk.

Mijn bescheiden werkplaats van 15,5x6,5 meter heb ik aan huis.

Verder afgelopen zomer voor het eerst een brug gemaakt uit Masanradouba voor over de sloot en een eetkamer tafel gemaakt voor mijn ouders uit overschot hout van de brug.

Een paar weken geleden een mobiele werkbank gemaakt voor hout(zie foto's). Op mijn lastafel met hout werken id niet erg praktisch en fijn.
En voor een vriend een loftdeur gemaakt van hout welke hij zelf geleverd heeft. Houtsoort is voor mij onbekend maar erg zacht hout zoals Douglas(zo ruikt het wel) en grenen etc. Dit is hetzelfde hout als mijn werkbank trouwens. Nieuwe deur om mijn werkplaats af te sluiten van de rest van de schuur is nu in aanmaak.

Kortom ik ben lerende en zal ongetwijfled nog wel wat vragen gaan stellen link en rechts. Zeker over mijn neiuwe draaibank die over een week of zes komt etc.

Met vriendelijke groet,

Patrick van der Bijl
 

Bijlagen

  • IMG_5118.jpg
    IMG_5118.jpg
    111,5 KB · Weergaven: 44
  • IMG_5119.jpg
    IMG_5119.jpg
    122,6 KB · Weergaven: 47
  • IMG_5120.jpg
    IMG_5120.jpg
    139,8 KB · Weergaven: 47
  • IMG_5069.jpeg
    IMG_5069.jpeg
    116,5 KB · Weergaven: 43
  • IMG_5070.jpeg
    IMG_5070.jpeg
    115,8 KB · Weergaven: 40

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
93
40
Schouwen-Duiveland
Dat zwarte is een schimmel die door en door in het hout is getrokken doordat het een jaar ofzo buiten in de volle regen heeft gelegen.

Mijn maat vindt dat er super uitzien en is zijn hele huis ermee aan het verbouwen. Hij heeft een hele grote partij van deze balken gekocht. Iets van 600 balken van 15x10x245 in totaal. Ik heb er nu 40 gekregen en als ik er meer nodig heb dan kan ik er zo om. Alleen die hij nu nog heeft liggen hebben nog 25-30% vocht gehalte en moeten nog even drogen. De balken die ik heb van hem waren 13-15% vocht gehalte.
 

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
93
40
Schouwen-Duiveland
Ik heb mijn opleiding als lasser gedaan bij de Schelde in vlissingen. Daarna constructie bankwerken gedaan bij een lokaal besdrijf. In totaal 5 jaar beroeps matig in de metaal gewerkt na opleidingen. Daarna alleen nog maar hobbymatig met metaal bezig maar dan wel redelijk uitgebreid. Draaibank, freesbank, zaagbank(kleintje) tig las apparaat, eletrode apparaat en nog wat ander spul tot mijn beschikking.
Nu als hoofd hobby messenmaker en pruser met van alles en nog wat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.