Lamp welke past bij de tafel

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
276
155
Leiden
Goedemorgen allemaal,

Een vriendin heeft gevraagd of ik een lamp kan maken zoals in de derde afbeelding. Flink gebruikt hout en het geheel moet uiteindelijk een afmeting hebben van (minimaal) 214 cm x 40 cm om wat bestaande gaten af te dekken. Ik wil het geheel niet te zwaar maken omdat het in een gipsplaten plafond komt en het niet haaks op de muur komt te hangen dus ik lang niet alles vast kan zetten in de balken dus.
De eerste 2 foto's zijn van hout wat ze al in de kamer hebben. De donkere is de tafel waar de lamp boven komt te hangen. Ik zou het liefst met de lamp dat hout zoveel mogelijk benaderen om een eenheid te krijgen. Anders zijn er 3 houten elementen in de kamer welke alles ander hout zijn en ik vind dat zelf wat samengeraapt lijken. En het voordeel van zelf maken zou moeten zijn dat je het helemaal naar wens kan maken.
Nou is de uiteindelijke vraag aan jullie, hebben jullie enig idee waar ik planken kan halen welke op de tafel lijken? Het leek nogal in de beits oid te staan dus ik vermoed dat de houtsoort een goedkopere is als een grenen. Maar als iemand het beter kan benaderen hoor ik het graag ;) En hebben jullie tips waar ik hout kan vinden wat de ruw bezaagde look heeft? Het lijkt me best moeilijk om de halve cirkels er zo in te krijgen. En of jullie ideeen hebben hoe deze tafel behandeld is voor deze kleur.
Het is overigens niet mijn idee om ook van deze smalle planken te gebruiken maar een stuk of 3 bredere omdat het mij anders wat onrustig lijkt aan het plafond, ik zou dan liever een paar planken in de lengte hebben (meer zoals het de foto van het idee dus).
Alvast bedankt




WhatsApp Image 2022-07-11 at 10.52.53 AM.jpeg
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-07-11 at 10.52.54 AM.jpeg
    WhatsApp Image 2022-07-11 at 10.52.54 AM.jpeg
    196,6 KB · Weergaven: 58
  • WhatsApp Image 2022-06-04 at 5.53.11 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2022-06-04 at 5.53.11 PM.jpeg
    47,4 KB · Weergaven: 59

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.225
1.986
Klein-Brabant, Vlaanderen
tafel ziet er van pallethout uit
licht opgeschuurd en dan doorschijnend gelakt
voor lengtes van 214 cm ga je een tijd moeten zoeken
en dan is het nog een tref om er te vinden waar de cirkelzaagsporen op staan
als je een vandikte hebt, schaaf dan de planken aan 1 kant om ze te verdunnen en zo het gewicht te verminderen
de lampenkappen in klokvorm kan je van vilt maken
 

luc (-:

Actieve deelnemer
28 feb 2022
33
22
Enschede
Hout met dat uiterlijk kun je misschien kijken naar wagonplanken. Die kan je halen bij Frank Pouwer
ik weet niet of je dit helemaal zoekt want het heeft een ander uiterlijk.
maar daar hebben ze ook ander soorten rustiek hout liggen misschien licht er wat bij.
 

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
276
155
Leiden
tafel ziet er van pallethout uit
licht opgeschuurd en dan doorschijnend gelakt
voor lengtes van 214 cm ga je een tijd moeten zoeken
en dan is het nog een tref om er te vinden waar de cirkelzaagsporen op staan
als je een vandikte hebt, schaaf dan de planken aan 1 kant om ze te verdunnen en zo het gewicht te verminderen
de lampenkappen in klokvorm kan je van vilt maken
Mogelijk kan ik wat stukken aan elkaar maken voor de lengte. Maar met de zaag markeringen is wel lastig. Dit lijkt opzettelijk zo gemaakt met een erg botte zaag en te snel doorvoeren ofzo. Als amateur niet heel makkelijk te reproduceren. Een vandikte heb ik helaas niet... Maar kan er wel wat uit frezen oid.
 

Trip

Actieve deelnemer
2 sep 2020
276
155
Leiden
Hout met dat uiterlijk kun je misschien kijken naar wagonplanken. Die kan je halen bij Frank Pouwer
ik weet niet of je dit helemaal zoekt want het heeft een ander uiterlijk.
maar daar hebben ze ook ander soorten rustiek hout liggen misschien licht er wat bij.
Mooie site, die heb ik opgeslagen. Helaas flink uit de route ;) maar ga het even uitpluizen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.