Labelhouders

henkvanzuylen

Actieve deelnemer
26 dec 2016
388
326
's-Hertogenbosch
Ik wil verwisselbare labels voor op mijn vele laden in mijn schuurtje, dus een houder waarin ik een label van papier/karton in kan schuiven.
Natuurlijk zullen ze te koop zijn, en ik kan ze ook door mijn vriend op de 3-d printer laten maken.
Maar dat vindt ik het allebei nèt niet, dus vandaag maar eens begonnen om ze zelf te maken van wat restjes Parana Pine
Eerst een sponning gefreesd in latjes (eerst frezen en daarna pas een latje er van zagen anders wordt het wel hèèl spannend om te frezen)
Daarna de latjes op de plankjes gelijmd. Uiteraard eerst alles geschuurd.
Als de lijm droog is schuur ik ze nog na en zet ze in olie.

IMG_4393.jpeg

IMG_4394.jpeg
IMG_4400.jpeg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.744
2.600
Gaanderen
Henk heb je wel eens gezocht op metalen etikethouders? Persoonlijk vind ik die veel mooier. Maar ja ik ben opgegroeid in een ijzerwinkel.
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
362
137
Lijkt me veel moeite om op deze manier aan te geven wat er in een lade zit. Steekt best wel een stuk uit en het label kan er uitschuiven.
Maar ben wel heel nieuwsgierig naar het eindresultaat. En de rest van je hobbyhok. Als de labelhouders al zo mooi zijn schept dat hoge verwachtingen.
 

henkvanzuylen

Actieve deelnemer
26 dec 2016
388
326
's-Hertogenbosch
Lijkt me veel moeite om op deze manier aan te geven wat er in een lade zit. Steekt best wel een stuk uit en het label kan er uitschuiven.
Maar ben wel heel nieuwsgierig naar het eindresultaat. En de rest van je hobbyhok. Als de labelhouders al zo mooi zijn schept dat hoge verwachtingen.
Stel je verwachtingen maar naar beneden bij, ik klooi maar wat aan joh :)
En het ie veel werk, maar het zijn maar uren...die kosten niks voor de hobby
 
  • Leuk
Waarderingen: Handtools only en mink

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.