Hout om te draaien.

Frank13

Nieuw lid
19 jun 2023
16
1
Antwerpen

Een vraagje van een nieuweling.
Waar halen jullie je hout om je stukken(kommen) te draaien?
Geen gedacht in welke richting ik zou moeten zoeken om aan hout te komen buiten een standaard houthandel veronderstel ik???
Zou toekomstgericht pennen en kommen willen draaien.
Hout voor pennen online genoeg maar grotere stukken voor kommen?

Alvast bedankt 😉
 
Laatst bewerkt:

t.timmermans

Actieve deelnemer
14 jun 2023
49
55
Schoonhoven
Voor droog hout : dehoutdraaierij.nl

Uit dikkere schaaldelen van 5.2 mm kun je ook al leuke schalen halen. Ik koop wel eens wat op via bijvoorbeeld marktplaats.
Voor vers hout zou ik kijken naar boomzagers/ haardhout boeren / hoveniers in je omgeving.
 
  • Leuk
Waarderingen: Frank13

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.182
354
Etten-Leur
Omgeving Antwerpen,: lid worden van het Vlaams Gilde v houtdraaiers en met de plaatselijke leden contact opbouwen, idem hoveniers boomverzorgers, in Nl jaarlijkse rondhoutveiling (is er zoiets in Be?) lid worden van Facebook groep Houtdraaier, voor kommen en schalen is het aangewezen om stamdelen te bemachtigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Frank13

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Af en toe struikroven.
Of je bij elkaar pakken en als je een bruikbaar stuk ziet vragen of je het mag hebben.
Her en der langs wegen liggen stukken te rotten, die zijn vaak best bruikbaar.
Vooral geen duur hout in de houthandel kopen. Bij houtdraaiwinkels is er genoeg keuze dure, exotische houtsoorten maar er is genoeg mooi en bijzonder inlands hout te krijgen (en vooral te vinden).
 
  • Leuk
Waarderingen: Frank13

chrisvanaar

Actieve deelnemer
5 nov 2011
198
88
Spring op je fiets zo gauw je een kettingzaag hoort gieren, maak een praatje en je zult versteld staan wat er zo te versieren valt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Frank13

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
340
179
's-Hertogenbosch
Ik vind hout voor pennen online altijd wel prijzig.
Veel houtbewerker hebben wel rest stukken waar je vaak een hele stapel houtjes uit kan halen.
Zelf heb ik ook nog wel vanalles liggen aan blanks.

Zou wel een klein pakketje kunnen maken voor pennen als je wilt.

Heb ook nog wel simpele slimline setjes liggen van www.houtdraaiwerken-penkits.nl | Pen kits, projectkits & tools die voor weinig weg mogen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Frank13

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.