Hardhouten trap dichtmaken

bassetnl

Nieuw lid
20 dec 2011
5
0
Ik was van plan om met pocket-holes en 12mm multiplex mijn trap dicht te maken. Toen las ik ergens dat iemand iets met u-profielen wilde doen, maar ik weet niet of ze dit bedoelden, maar zou het een goed idee zijn (frezen gaat mij niet lukken) om een aluminium u-profiel aan de onderkant van de traptredes te monteren en de bovenkant van de stootborden hier in te laten vallen (met kit of isolatietape vulling die los te halen is)?

Aan de onderkant schroef je hem dan gewoon in de achterkant van de traptredes en ik vermoed dat je zeker geen last gaat krijgen van kraken, als je maar een paar milimeter van de onderkant van de bodem van het u-profiel blijft.

Het is dat of pocket holes met felxibele lijm tussen de delen waar het hout elkaar raakt. Ik wil het nl wel zonder al te veel sloopwerk los kunnen halen als het enrom gaat kraken.

Latjes gaat de vrouw niet mooi vinden onder de trap. En ik vind dat ook niets, want dan moet je ze aan de voorkant er in schroeven en ik wil de houtkleur behouden met blanke lak. Plamuur is dan toch minder mooi.
 

RVester

Actieve deelnemer
11 nov 2022
121
32
Delft
Latjes zijn niet mooi, maar zichtbare schroefkoppen zouden wel mogen? Weet je het heel zeker?
 

bassetnl

Nieuw lid
20 dec 2011
5
0
Latjes zijn niet mooi, maar zichtbare schroefkoppen zouden wel mogen? Weet je het heel zeker?
Die plamuur je uiteindelijk weg, dus die zie je nauwelijks nog en zitten aan de achterkant van de trap. Zal het alleen niet direct dichtplamuren, want als het kraakt als een malle wil ik het nog terug kunnen draaien. Nu zou het mee kunnen vallen omdat het hardhout is. Maar het u profieltje en daar de vovenkant in laten leunen leek me ook wel wat.
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
544
129
Latjes aan de achterkant van het stootbord En vastschroeven aan de bovenliggende trede. En stootbord zelf aan de achterkant trede vastschroeven.

Blijft de achterkan in het zicht ?

Kraken doet het alleen wanneer er beweging mogelijk is. Voer alles voldoende degelijk uit en gredes opspannen wanneer ze doorveren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.