Gevraagd: vlak en vandikte bank

jabe

Actieve deelnemer
5 dec 2019
37
4
Deurne (Nl)
Ik heb ook al een 3 fasen aansluiting in de meterkast voor de kookplaat. Misschien dan toch een extra kabel naar de werkplaats onder de oprit door (10 m), zodat ik de wereld van krachtstroom in de werkplaats open 🤪
ik zal eens zoeken wat daar bij komt kijken. (Krachtgroep en aardlek erbij plaatsen in oude meterkast?. Mag je dat zelf doen?). Zal vast wel meer over gezegd zijn hier.
 

Pierewaai

Actieve deelnemer
23 feb 2019
232
58
Ik heb een voorgemonteerd klein groepenkastje met 400v automaat. 3 x 16 ampere automaat en hoofdschakelaar bij elektromat.nl gekocht. Was nog geen 200 ex. Toen door een elektricien aan laten sluiten in de meterkast en in de werkplaats. Hij leverde ook de kabel, circa 20 meter. Kabel en arbeid was 75 ex. Ik had een buis naar de werkplaats onder de oprit liggen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.736
2.591
Gaanderen
Ik heb ook al een 3 fasen aansluiting in de meterkast voor de kookplaat. Misschien dan toch een extra kabel naar de werkplaats onder de oprit door (10 m), zodat ik de wereld van krachtstroom in de werkplaats open 🤪
ik zal eens zoeken wat daar bij komt kijken. (Krachtgroep en aardlek erbij plaatsen in oude meterkast?. Mag je dat zelf doen?). Zal vast wel meer over gezegd zijn hier.
Mag je dat doen? Als je weet wat je doet mag in je eigenhuis veel. Weet je het niet heel zeker leg dan alles zelf aan en laat het aansluiten.
 

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
610
61
Flakkee
Bij mij zat de 380 al achter de meterkast gelukkig,
Anders was het zelf graven in overleg voor de kosten,en hun de kabel leggen en aansluiting,
Heb er ook lang tegen aan gekeken , maar o zo blij dat ik het heb en had het achteraf veel eerder moeten,
Doen , de motoren zijn gewoon wat sterker dus kan je ook meer doen met de machiene,
Als voorbeeld mijn band schuurmachine ging de 230 motor kapot /verbrand na een blok eiken schuuren
Krachtstroom motor er onder gemaakt en weer gaan nu slipt alleen de v staan,
Ja dat scheelt wel. Logisch ook dat het sterker is natuurlijk. Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe met 230 volt echt wel red. Alle grotere machines kunnen alles aan. Zelfs een blok eiken van 70 dik in een keer schulpen lukt als het moet.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.790
749
Enschede, Twente
Ik ben reuzeblij dat ik twintig jaar geleden bij de renovatie krachtstroom heb laten aanleggen in de meterkast (toenmalige installateur vertelde me dat 3 maal 25A qua aansluiten etc net zo duur was als 3 maal 16A). De stukadoor was er toen al heel blij mee & mijn houtbewerkers-ik nu ook. Doe wel alles met kabels, maar dat werkt ook prima zolang ik die langs de muur leg...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: AHK

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
230 v gereedschap verkoopt wel veel gemakkelijker dan kracht stroom ,gereedschap
Zat destijds verschil in kleine kracht 20 a en 35 a voor de zwaardere 35 waren de jaarlijkse,
Kosten hoger had temaken met huishoudelijke of industrie gebruik in een nieuwbouw
Wijk
Moest toen door geven waar voor ik het zou gebruiken , 380 banden pompje, voor de auto,
Zou ik door geven een zware sirkelzaag of zo dan kon het het voor problemmen geven kon worden beschouwd als een productie fabriek in een woon wijk en dan af keur van aanleggen kracht,stroom
De installateur moet bevoegd zijn voor de zegel te verbreken om de hooft zekering te veranderen en moet dat door geven,,
Kan raar gaan zo
Heb voor de krachtstroom ouderwetse stoppen 3x 16 a met die verstande er kunnen ook wat zwaardere in
In dien nodig ,met de aanleg rekening mee gehouden, maar heb dat nog nooit nodig gehad,

He Buurman heb je UFO's nee dat was mijn wiel uit de meterkast ,
 

Wood80

Nieuw lid
6 nov 2020
1
0
43
Helmond
Ha Jabe, Ik heb je een PB gestuurd. Ik heb een PT107 en B-Flux staan die ik wil verkopen. Mocht je nog interesse hebben dan hoor ik het wel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.