French Cleat met schimmel

Sergev

Nieuw lid
2 nov 2016
3
0
Hoi allen,

Ik heb in mijn schuur een French Cleat systeem gemaakt en ben hier erg blij mee. Ik maak optimaal gebruik van beperkte ruimte en het systeem is flexibel en sterk. Echt een aanrader!!

Maar… mijn schuur is ontzettend vochtig en na minder dan een maand zijn mijn latten op de muur aan het schimmelen. Ik had hiervoor 18mm berken multiplex van de Gamma gebruikt die tegen (beperkt) vochtige omstandigheden zouden moeten kunnen. Helaas dus toch onvoldoende.

Vraag.. ik wil de latten maximaal beschermen zonder deze van de muur te schroeven. Ik overweeg impregneerspray te kopen maar weet niet of dit de beste oplossing is. Iemand tips, ik hoor het graag!

Groet,

Serge
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
544
129
Wanneer het zo vochtig is zal al je gereedschap en materialen dit ook niet zo fijn vinden.
Is het altijd en overal vochtig of is het toevallig die ene muur, vochtdoorslag na alle regen van de laatste maanden.
Ik denk dat je moet proberen je schuur wat droger te krijgen en alleen behandelen van die latten niet genoeg is.

Wat is de opbouw van die schuur?
 

MarcelvdW

Actieve deelnemer
25 mei 2022
86
36
Almen aan zee
Binnen een maand al schimmelen... oei dat is erg vochtig.
Dat moet je inderdaad aanpakken, want anders blijft het dweilen met de kraan open.

Wat elzenmaa al zegt. Vocht is slecht voor alles

Kijk hoe je kan ventileren.

En de latten beschermen zonder ze los te schroeven... je kan ze pas beschermen als ze eerst weer droog zijn
(anders sluit je het vocht nog op ook)
Daarna kan je ze wel 'sealen'(rondom) met een impregneer of iets van buitenbeits ofzo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.