Ervaring boortafel voor hout op kolomboormachine?

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
560
94
Stiens
Weet iemand waar je in Nederland 'betonplex' met een andere kleur toplaag kunt kopen? In Amerkika noemen ze dat phenolic plywood denk ik. Maar wat het ook is, het bestaat, maar ik zie het nooit bij de gewone bouwmarkten. Mooi materiaal voor toepassingen zoals hier. Groen bijv.

Ook kwestie van smaak. Zelf voor de boormachine een van berkentriplex gemaakt. Ik weet nog dat toen al op zoek was naar hout met een gekleurde laag en het niet vond. Ik vond natuurlijk wel betonplex. Toen ik daar eens met de hand overheen gleed voelde het gewelfd aan. Ik vond de kwaliteit niet goed. Later in een andere bouwmarkt viel het mij weer mee en dacht ik dat ik verder had moeten zoeken.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Betonplex is er in meerdere kwaliteiten. Als je een andere kleur wil, neem je een gewone plaat multiplex en plak je daar een laag hpl op. Of je neemt een plaat multiplex en daar schroef je een oud kast of keukendeurtje op. Of je neemt een stuk keukenblad. Is er zowel in plex als spaanplaat. Waterhol er eventueel afzagen.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Weet iemand waar je in Nederland 'betonplex' met een andere kleur toplaag kunt kopen? In Amerkika noemen ze dat phenolic plywood denk ik. Maar wat het ook is, het bestaat, maar ik zie het nooit bij de gewone bouwmarkten. Mooi materiaal voor toepassingen zoals hier. Groen bijv.

Ook kwestie van smaak. Zelf voor de boormachine een van berkentriplex gemaakt. Ik weet nog dat toen al op zoek was naar hout met een gekleurde laag en het niet vond. Ik vond natuurlijk wel betonplex. Toen ik daar eens met de hand overheen gleed voelde het gewelfd aan. Ik vond de kwaliteit niet goed. Later in een andere bouwmarkt viel het mij weer mee en dacht ik dat ik verder had moeten zoeken.
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
560
94
Stiens
Ok, bedankt. Ik had ook wel wat verder mogen kijken dan mijn neus lang is.

Zelf beplakken heb ik nog nooit gedaan maar is eigenlijk best een optie. Met goede contactlijm en een roller moet dat niet zo'n probleem zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.