Elektra Beckum afzuiger.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.128
2.618
Ik kreeg gisteren een Elektra Beckum afzuigertje. Zo'n groen plastic ding op een onderstel van een burostoel. De aansluitingen zijn zo uit mijn hoofd 30 cm. Wat voor stofzak past hier op? En zou een patroonfilter van hbm hier op passen? Zou hij genoeg debiet hebben om achter mijn radiaalzaag te plaatsen?
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
400
Standaard 1000m³/u en 740Pa. Voor zaagwerk denk ik dat het wel meevalt, al is efficiënt afzuigen van een radiaalzaag of gewone afkortzaag sowieso een geval apart. Met een patroonfilter zou het debiet wel 10 a 15% moeten stijgen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.128
2.618
Ik denk er over om een brede bak achter de radiaalzaag te maken en daar op een strategische plaats de afzuigaansluiting in te maken. Ik heb thuis bij mijn baby dewalt ook zo'n constructie en dat werkt behoorlijk. Maar daar staat een 2 pk afzuiger achter. Ik denk dat ik het afzuigertje maar een filter geef en het maar eens probeer. Ik kan er als het niet werkt wel weer iemand anders blij mee maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.