Een keepsake box projectje gefilmd :-)

shadow elenter

Nieuw lid
5 jun 2017
13
18
Ik heb eindelijk weer eens een filmpje gemaakt van een project.
Wat vinden jullie er van?
Het is ook het 1e filmpje op mijn nieuwe YT kanaal. Eens kijken hoe dat gaat lopen en of er een beetje likes en abonnees op het kanaal komen.
Krijgt het geen views ook prima, dan was het alsnog een leuke poging haha.

Groetjes!
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.067
1.696
Terkaple
www.woodworking.nl
Leuke film, dapper ook zo de eerste keer! Origneel ontwerp, daar kun je uren over bomen. Technisch zou ik de scharnieren anders monteren, aan de kist zitten ze goed, maar ze horen ook aan de binnenkant van het deksel.

jaap
 

shadow elenter

Nieuw lid
5 jun 2017
13
18
Leuke film, dapper ook zo de eerste keer! Origneel ontwerp, daar kun je uren over bomen. Technisch zou ik de scharnieren anders monteren, aan de kist zitten ze goed, maar ze horen ook aan de binnenkant van het deksel.

jaap
Ja, ik dacht dat ik daar te weinig "vlees" voor zou hebben, maar dit is ook geen oplossing inderdaad.
Neem ik mee voor het volgende kistje😊
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.998
822
Omgeving Leiden
Mooi gemaakt en een mooie video. Ook daarin is een hoop werk gaan zitten.
De scharnieren zou ik nog andersom monteren, zoals ze nu zitten vind ik het kistje niet sieren.
Verder valt me op dat je nogal nonchalant met de zaag- en freestafel om gaat.
Je vingers komen wel heel dicht bij het zaagblad en de frees. Het hoeft maar één keer fout te gaan.
Maar goed, je bent nu met zijn tweeën :) en twee weten meer dan één.
 
Laatst bewerkt:

shadow elenter

Nieuw lid
5 jun 2017
13
18
Mooi gemaakt en een mooie video. Ook daarin is een hoop werk gaan zitten.
De scharnieren zou ik nog andersom monteren, zoals ze nu zitten vind ik het kistje niet sieren.
Verder valt me op dat je nogal nonchalant met de zaag- en freestafel om gaat.
Je vingers komen wel heel dicht bij het zaagblad en de frees. Het hoeft maar één keer fout te gaan.
Maar goed, je bent nu met zijn tweeën :) en twee weten meer dan één.
Bedankt voor het compliment :giggle:.

Ik ben wel wat onveiliger dan raadzaam is waarschijnlijk. Dat gezegd hebbende: de snedes waar ik met mijn handen in de buurt kom haal ik extreem weinig materiaal weg, of zaag ik een ondiep groefje wat niet door het materiaal heen komt. Ik gebruik daar waar dat voor mij nodig voelt wel duwblokken.
Bijvoorbeeld met de grote profielfrees en zaagsneden die ik als gevaarlijker ervaar.

Hier is ook een stuk te wijten aan het feit dat alles er onzorgvuldig uit ziet als je de snelheid x15 doet haha.

Maar zoals ik zeg ik kan ik zeker nog een stuk verbeteren op veiligheids gebied.
 
  • Leuk
Waarderingen: thomasz

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.718
2.581
Gaanderen
Compliment voor deze leuke video. Mijn opmerkingen omtrent scharnieren en veiligheid zijn hierboven al weergegeven. De meeste van ons doen dit soort dingen wel eens. Om dat zo op een Youtube filmpje te zetten waar ook mensen naar kijken die er geen verstand van hebben, zou ik de volgende keer anders doen.
Ik weet niet wat je verder met je youtube kanaal wil, maar als je regelmatig wil gaan posten en er wat aan over wil houden dan zou ik me eens gaan verdiepen in zaken als wat is de optimale lengte en hoe bereik ik meer kijkers.
 

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
299
132
55
Luzy Saint Martin
Misschien leuk om te vermelden hoe en waarmee je het gefilmd hebt. En welke na-bewerking je gedaan hebt (en evt met welk programma)

Wie weet inspireert het meer mensen hier om hun projecten te etaleren?

Ik ga binnenkort een “klassieke” bibliotheekkast maken en ben van zins om dat ook vast te leggen in foto’s en filmpjes
Alle tips zijn welkom!
 

HarisWoodshop

Nieuw lid
3 mei 2024
5
8
België
www.instagram.com
Misschien leuk om te vermelden hoe en waarmee je het gefilmd hebt. En welke na-bewerking je gedaan hebt (en evt met welk programma)

Wie weet inspireert het meer mensen hier om hun projecten te etaleren?

Ik ga binnenkort een “klassieke” bibliotheekkast maken en ben van zins om dat ook vast te leggen in foto’s en filmpjes
Alle tips zijn welkom!
Ikzelf gebruik CapCut (gratis). Kan je vrijwel alles mee doen. Er zijn heel veel tutorials op youtube om je op weg te helpen met handige tips en tricks.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.