EB PK250 Verlengblad / Verlengtafel

MisterEd

Nieuw lid
14 jul 2023
6
0
Den Ham
Hallo,

Mijn allereerste bericht op dit forum! :)

Ik heb vrij gunstig een verlengblad voor mijn EB PK250 kunnen overnemen. De draagstangen zitten er vreemd genoeg niet bij, wel de scharnieren en de steuntjes. Omdat ik het zijblad al heb (en deze uitbreidingen best schaars zijn) dacht ik deze gok wel te kunnen wagen en de ontbrekende stangen / onderdelen zelf te maken. Nu ik zo de nog aanwezige beugels aan het blad zie denk ik dat deze mogelijk niet origineel zijn, gezien de afwerking en kwaliteit. Ze zijn er ook wat scheef opgeschroefd en ook nog gepopnageld. Beetje vreemd allemaal.

Zou iemand met een EB PK250 met Verlengblad een paar foto's willen maken van de onderzijde en van de stangen, zodat ik deze zo goed mogelijk als het origineel kan namaken? Ik heb veel gezocht en manuals bekeken maar nergens iets kunnen vinden over deze accessoires. Ik zou al heel blij zijn met een linkje naar wat foto's, instructies of exploded view tekeningen van deze accessoire(s)!

Alvast bedankt!

Gr.

Ed
Den Ham
 

Bijlagen

  • EB-PK250-Verlengblad-Bovenzijde.jpg
    EB-PK250-Verlengblad-Bovenzijde.jpg
    193,2 KB · Weergaven: 27
  • EB-PK250-Verlengblad-Onderzijde.jpg
    EB-PK250-Verlengblad-Onderzijde.jpg
    153 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:

MisterEd

Nieuw lid
14 jul 2023
6
0
Den Ham
Ik ben verder gaan zoeken naar plaatjes en kwam deze tegen van een PK300. Dat geeft mij de indruk dat de stangen vrijwel op dezelfde manier gemonteerd zitten als het zijblad. Omdat het verlengblad verder weg zit van de tafel dan het zijblad kan ik mij nog maar moeilijk voorstellen dat de stangen dan toch zo makkelijk opgeklapt kunnen worden.

Een vraag die dan bij me opkomt is: Zijn de draagstangen van het verlengblad van een PK250 hetzelfde als die van een PK300?
 

Bijlagen

  • Image_1.jpg
    Image_1.jpg
    60,8 KB · Weergaven: 20
  • Image_2.jpg
    Image_2.jpg
    55,2 KB · Weergaven: 21

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Die dingen die er nu op geparkerd en gepopt zitten , horen er niet. Als het goed is kunnen de stangen die onder je zijverbreding zitten, ook onder de achterverlenging. Je moet ze alleen een kwart slag draaien, omdat ze niet in een rail vallen, maar in de t groef in het verlengblad.
 

MisterEd

Nieuw lid
14 jul 2023
6
0
Den Ham
Hallo Chevy66,

Dank voor je reactie. Ik wil het meteen van je aannemen, maar ik kan het nog niet echt matchen met de foto's die ik hiervoor stuurde, Image_1.jpg en Image_2.jpg van die PK300. Die lijken dat niet echt te bevestigen.

Heb je misschien een foto van de onderzijde om het voor mij beter te kunnen begrijpen hoe het zit?

Gr.

Ed.
Den Ham
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Ik kwam een foto op auctelia tegen, waar een bevestiging zoals bij jouw op het blad lijkt te zitten. Maar niet duidelijk.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
In een ver verleden heeft mvdv hier wat gevraagd over zijn EB pk250. Hij had beide tafels op zijn machine. Maar of hij de machine nog heeft en of hij nog wel eens op het forum kijkt, lijkt me twijfelachtig.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Blijkbaar toch de originele plaatjes. Op kleinanzeigen staat er een foto van de voorkant en een foto van de achterkant. De rest van de bevestiging is net zo als bij je zij tafel.
 

MisterEd

Nieuw lid
14 jul 2023
6
0
Den Ham
Ja, dat is dus ook mijn conclusie. Maar toch bedankt voor het meedenken. Heb je misschien een linkje naar die KleinAnzeigen?
 

MisterEd

Nieuw lid
14 jul 2023
6
0
Den Ham
Ik kwam dus o.a. deze plaatjes tegen die de echtheid van mijn beugels lijken te bevestigen. Bij plaatje 7 kruisen de draagstangen achter het blad.
 

Bijlagen

  • Image_3.jpg
    Image_3.jpg
    81,5 KB · Weergaven: 10
  • Image_7.jpg
    Image_7.jpg
    142,5 KB · Weergaven: 13

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Gezocht op tischverlangerung pk 250. Daar kreeg ik 2 advertenties op. Bij de duurste van de twee zit ook een foto van de achterkant.
 
  • Leuk
Waarderingen: MisterEd

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
230
21
Gouderak
U vraagt, wij draaien.

tafelverlenging

Ik heb een PK200 gehad en herinner me dat Metabo de boel overgenomen heeft. Metabo heeft de handleiding niet zelf, maar via-via gevongen. Met een aantal detailplaatjes die laten zien dat dit inderdaad de originele bevestiging is, en dat je idd met schuine stangen moet werken. Eigenlijk dezelfde constructie die mijn Festool Precisio ook heeft. Je kan dan stellen door de 'kraagmoeren' op de zaag in- of uit te draaien.
 
  • Leuk
Waarderingen: MisterEd

MisterEd

Nieuw lid
14 jul 2023
6
0
Den Ham
Yes! @chevy66 en @Don_Paul,

Dit is waar ik naar op zoek was. En meteen een OEF! Wat een bedragen! Want ik heb dat blad voor een fractie daarvan overgenomen. Ik heb de plaatjes opgeslagen en ga ermee aan de slag!

Hartelijk dank!

Ed.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.