Doppen / kurk onder bureau?

Roelv

Actieve deelnemer
16 jul 2023
126
41
Utrecht
Dag,

Lastige om in een titel samen te vatten, aangezien ik niet op de juiste term kan komen... maar waar ik naar op zoek ben is iets dat ik onder deze 'poten' van het bureau kan plaatsen. Zoiets als je met tafelpoten zou doen, alleen dan geschikt voor dit type bureau. Ik heb even wat gele cirkeltjes neergezet, gezien het mijn idee is om er 3 per paneel te plaatsen. De voordelen hiervan zijn het beschermen van de houten vloer indien het bureau moet schuiven, het beschermen van het bureau tegen het afbreken van de houten randjes, maar ook dat de vloer niet volledig vlak is en dat het stabieler zou staan op 2 a 3 punten in plaats van over de gehele breedte van ieder paneel.

Kan iemand hier een goede term / suggestie voor geven?

Groet,
Roel

1710012011444.png
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Per paneel zou ik de middelste elke keer weglaten.
Er blijven er dan nog 6 viltjes/steunpunten over.
Bij een oneffen vloer beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck en Roelv

Roelv

Actieve deelnemer
16 jul 2023
126
41
Utrecht
Meubelglijders?
Dat lijkt het te zijn! Ik zie ze van plastic, maar heb ook wel eens gehoord dat er kurk voor gebruikt wordt. Ik zie ook vilt en plastic, is er een van de twee die met kop en schouders er bovenuit steekt?

Per paneel zou ik de middelste elke keer weglaten.
Er blijven er dan nog 6 viltjes/steunpunten over.
Bij een oneffen vloer beter.
Ja, is inderdaad slimmer. Doorzakken zal het toch niet snel doen!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Voor panelen heb je ook langwerpige vloerglijders, die je met 2 schroefjes vast zet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roelv

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Ze zijn er ook van teflon. Die glijden het beste maar of je dat hier wil weet ik niet. De glijders met een spijker kunnen krassen als de nagel afbreekt. Komt met stoelen best vaak voor. bij een kast denk ik dat dit erg meevalt.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
850
445
Noord-Veluwe
Ik ben niet zo gek op die glijders van vilt. Het vilt slijt en verzamelt veel troep. Ik heb het zelfs al eens meegemaakt dat na slijtage de spijker door de dop heen kwam. Daarom kies ik liever glijders van PTFE (inderdaad teflon). Die kunnen ook krassen als er zand onder komt, maar ze verzamelen minder zooi dan vilt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rik Hechtel

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.