Bitternut Hickory.

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Een kleindochter heeft gevraagd of Ik een "Yarnbowl" voor haar kon maken, en stuurde een link zodat Ik kon zien hoe/wat ze ware en uitzien.

Dat Ik er al enkele ooit gemaakt heb wist ze natuurlijk niet, zo in mijn voorraadje gerommeld voor een bowl die niet te-groot was en diep genoeg, vond een Hickory bowl die daar voor kon dienen.

Hickory & other wood.jpg

I had in 1998 IIRC een heel stel Hickory schalen voor gedraaid en dit was er een van, zo opnieuw gedraaid en toen een sleuf voor het garen er in gemaakt, alles afgewerkt en met Tung Oil er op laten harden en toen gepolijst, hier is de uitkomst, maar die moet nog naar haar toe, zo'n 1600 KM.

Gelukkig is een kleinzoon hier en moet terug naar de University in Ottawa, en kan het meenemen voor haar :D.

Zo hier is de schaal ready voor de trip east ;-)).

Bitternut Hickory yarn bowl.jpg
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooi, Leo.

Heb jullie daar een witte Kerstdag?

groeten

Ornament
Normaal zou het hier wit zijn, maar niet altijd, dit jaar is het niet wit, al hebben we wel sneeuw gehad.

Hier is de weer voorspelling van the domende week, en kijk ook onderaan waar het verteld wat het normaal is en ook de hoogste en laagste temps op deze dag, van 8 boven to 36 onder nul.

Ik ging bijna twee keer onderuit vanavond met de vriezende regen op de grind van de parkeer plaats by mij.
weer voorspelling.png
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Leo ijzel is meestal niet fijn. Ik herinner me een winter in 78-79 waar we enkele dagen op straat geschaatst hebben. Wij hebben hier last van hoogwater. De beek hier achter de stuw is ruim 1.5 meter gestegen.
Voor een beekje van 6 meter breed (nu vele malen groter) is dat veel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.