beits verwijderen

Jan1978

Nieuw lid
24 okt 2018
2
1
Beste forummers,

ik heb een beuken stoel welke zeer donker gebeitst is. Ik zou deze lichter willen maken. Tot hiertoe heb ik de stoel geschuurd, wat op de meeste plaatsen het gewenste resultaat geeft: terug het mooie blanke beukenhout. Maar op veel plaatsen is de beits dieper in het hout gedrongen, denk aan kopse kanten, gedraaide poten, en dergelijke: overal waar de beits dieper in de porien kon dringen.
Heeft er iemand een idee waarmee ik het gebeitste hout toch bleker kan krijgen? Bijvoorbeeld met oxaalzuur?
Dankjewel!
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.375
832
69
Veldhoven
Ik heb ooit het donkerbruin gebeitste beuken onderwijzersbureau van mijn vrouw geloogd. Is al wel zowat 40 jaar geleden, maar heb het ladenblok nog steeds in gebruik en dat was toen goed gelukt.
Het was wel erg bewerkelijk.
 

Jan1978

Nieuw lid
24 okt 2018
2
1
Ik heb ooit het donkerbruin gebeitste beuken onderwijzersbureau van mijn vrouw geloogd. Is al wel zowat 40 jaar geleden, maar heb het ladenblok nog steeds in gebruik en dat was toen goed gelukt.
Het was wel erg bewerkelijk.
Beste Jan, bedankt om jouw ervaring te delen. Logen was iets wat ik nog niet kende. Weer wat bijgeleerd. De stoel volledig onderdompelen zie ik niet zitten, ik heb intussen ook al zoveel geschuurd. Ik ga eens proberen door de houtloog plaatselijk aan te brengen met een kwast, op de moeilijk te schuren delen,
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.375
832
69
Veldhoven
Beste Jan, bedankt om jouw ervaring te delen. Logen was iets wat ik nog niet kende. Weer wat bijgeleerd. De stoel volledig onderdompelen zie ik niet zitten, ik heb intussen ook al zoveel geschuurd. Ik ga eens proberen door de houtloog plaatselijk aan te brengen met een kwast, op de moeilijk te schuren delen,
Dag andere Jan ;-)
Ik heb indertijd ALLES met een kwast de gel opgebracht. Laten intrekken en daarna goed schoon wassen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.