Afdekken centraaldoos plafondlamp

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.123
243
Goeree-Overflakkee
Onbegrijpelijk genoeg worden er veel lampen verkocht die kleiner zijn dan een standaard centraaldoos. Bovendien zitten de bevestigingsgaten op de verkeerde plek. En bij mij steken de centraaldozen een beetje uit. Ik had dit al een paar jaar zo hangen (2 stuks) en heb dit eindelijk aangepakt. Ben er ongeveer een dag mee bezig geweest, schilderen kwam daar nog bij.

HYZ08009.JPG

Op papier de centraaldoos en het ovaaltje van de lamp overgetrokken en bepaald hoe groot het plankje moest worden.
HYZ08011.JPG

Met een touwtje teken je een ovaal. Plek van spijkertjes en lengte touw aanpassen voor de juiste maat en verhouding.
HYZ08012.JPG

Eerst de sparing voor de centraaldoos gemaakt. Dat is zo makkelijker dan na het zagen.
HYZ08013.JPG
HYZ08014.JPG
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.123
243
Goeree-Overflakkee
Zagen op de lintzaag. Kon ik mooi het nieuwe smalle zaagblad uitproberen.
HYZ08018.JPG

Schuren
HYZ08019.JPG

Klassiek profielrandje
HYZ08020.JPG

Gaatjes boren en proefmonteren voordat ze geschilderd worden.
HYZ08023.JPG

En eindresultaat. De oude gaatjes in de gipsplaat moeten nog dichtgemaakt worden. Het plankje zit vastgeschroefd in de centraaldoos. De schroeven hebben een witte kop, dan valt het nauwelijks op.
HYZ08024.JPG
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.825
2.652
Gaanderen
Prima oplossing. Heb er zelf al een paar gemaakt in het vierkant. Waarom een uitsparing in het mdf frezen?
Nog even naar de foto's gekeken en ja de centraaldoos steekt uit het plafond. Dan moet je wat.
Moet voor mezelf nog een oplossing verzinnen voor een gelijksoortige situatie. Echter moet de lamp een meter verplaatst worden. Zag hier laatst een standaard oplossing voor (reclame op youtube), maar weet niet meer waar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.