mijn eerste snijplanken

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Dat vind ik een heel interessante opmerking, Pieter?
Is de giftigheid van houtsoorten ergens in een tabel terug te vinden?
Dan zou je aan min. twee soorten giftigheid kunnen denken: die van het stof dat vrijkomt bij bewerken en dat wordt ingeademd, en die van deeltjes hout in voedsel.

Groet, Karel
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hij is nog niet klaar, maar de eerste resultaten zijn wel al zichtbaar....
Helaas de eerste foutjes ook
ik heb minder opgevuld dan ik heb wegehaald daardoor sluiten de lijn die ik weer doorgezaagd heb niet mooi aan

20140128_194739[1].jpg
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Ik denk dat je beter kan kijken aan wat voor rommel je binnen krijgt met het eten van b.v. Unilever, een simpel iets met 15 ingredienten bakken met E nummers en smaak versterkers.
En als je denkt dat ze MSG (Mononatriumglutamaat E621) uit de chips hebben gehaald klopt dat, maar wat ze niet vertellen is dat ze er een andere smaakversterker in gestopt hebben die ook net zo slecht is.

Dus dat beetje hout ben ik persoonlijk niet zo bang voor.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Gewoon goed kauwuh :D
Maar het is toch een puntje om op te letten, vooral voor iemand die er overgevoelig voor zou kunnen zijn lijkt het me erg vervelende gevolgen kunnen hebben
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Gewoon goed kauwuh :D
Maar het is toch een puntje om op te letten, vooral voor iemand die er overgevoelig voor zou kunnen zijn lijkt het me erg vervelende gevolgen kunnen hebben
En daarom is gebruik van olie ook een goed punt voor iemand met een noten allergie, dan is walnoot olie geen goed idee.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.058
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Je wilt ook niet tussen 6 (snij) planken afgevoerd worden....

Wordt weer een leuke snijplank toxiq, maar in plaats van helemaal doorzagen zou ik er alleen een groefje infrezen en daar een strip of een aantal strips in leggen. Kun je ook dwars door de soorten heen, zonder het verband aan te tasten.

jaap
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Door en door geeft het voordeel dat hij van 2 kanten mooi is :)
Daarbij kan het natuurlijk zijn dat als de plank veel gebruikt wordt er na een tijd eens een dun laagje af moet om weer een frisse mooie plank te hebben
als de plank door en door is geeft dat geen probleem

verband aantasten ben ik niet bang voor, de hele plank bestaat immers uit verlijmde delen
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Yep...dat met het opvullen op de juiste dikte kwam ik ook tegen...

Niet direct de snijplank weggeven he...deze wil ik "live " wel even bewonderen...

Ergens ook logisch, daarbij heeft de binnenzijde van een cirkel een andere radius dan de buitenzijde, dus voor een goede strakke passing over de hele lengte moet je net zo veel toevoegen als je weghaalt

Eh, weggeven en live bekijken kan ik niet garanderen, dat ligt er aan of mijn vrouw deze wil houden, ik heb er wel een dankbare bestemming voor
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Eet jij wel eens parmezaanse kaas, of ketjap?

Parmigiano Reggiano ja, goede parmezaan, en ja ook ketjap manis maar dan wel die van inproba (100% natuurlijk) en ja ik eet ook wel eens e621 maar ik probeer zo veel mogelijk smaak versterkers en zoetstoffen te vermijden hoe moeilijk dat ook is.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Parmigiano Reggiano ja, goede parmezaan, en ja ook ketjap manis maar dan wel die van inproba (100% natuurlijk) en ja ik eet ook wel eens e621 maar ik probeer zo veel mogelijk smaak versterkers en zoetstoffen te vermijden hoe moeilijk dat ook is.

Pas op he, "natuurlijk" wil absoluut niet zeggen dat er geen MSG in kan zit zitten. Vooral Parmezaanse kaas heeft een hoog MSG gehalte en zo zijn er nog wel een aantal levensmiddelen waar dat van nature in voorkomt.

Dit weer geheel off topic, sorry.

Groet, Rob.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
leuk zo een parmezaans draadje....:D

@Rick, snijplank is verhuist, wel foto's gemaakt, zal ik straks even posten
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
'T is al weer even geleden maar ik heb weer een snijplankje in elkaar geknutseld
de afwerking (zijkanten) moeten er nog op, maar toch alvast een plaatje

20160408_170838.jpg

padouk, amerikaans noten, plataan en peer
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.