stanley 78

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo
ik heb een stanley 78 .
nu het probleem er is een boutje af gebroken
weet iemand waar ik die kan bestelen of heeft iemand er nog 1 liggen het is het boutje voor de diepte stop .
mvg leroy
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo
ja duco verkoopt alleen hele setjes onderdelen .
heeft iemand een idee waar je boutjes in engelse maten kan krijgen .
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Hallo Leroy,

Alle bouten en schroeven in elke mogelijke uitvoering kun je kopen bij Fabory. Ook grote plastic knoppen die ze wel eens op machines zetten om maten of hoeken in te stellen. Ze hebben ook bouten en moeren met Engelse maten en schroefdraad.
Dit bedrijf heeft vestigingen in België en Nederland

www.fabory.be
www.fabory.nl

In Willebroek (België) heb je ook nog Borifa met eenzelfde aanbod. Ook voor moeren en bouten met Engelse maten en schroefdraad.

http://www.borifa.be

Als je geen van deze vestigingen in je buurt hebt , probeer dan eens volgde zoekwoorden om dit soort bedrijven op internet te vinden :" bevestigingsmaterialen, moeren, bouten"

succes

groeten,
ornament
http://www.houtsnijden.eu
 
Laatst bewerkt:

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
@Ornament, hoe doe je dat met die foto's van je, ze lijken wel steeds vrijstaand, heb je daar een foto studio met een foto doek of zo?
In het forum lijkt het een foto maar het zijn er twee?

Vertel, vertel.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
@Ornament, hoe doe je dat met die foto's van je, ze lijken wel steeds vrijstaand, heb je daar een foto studio met een foto doek of zo?
In het forum lijkt het een foto maar het zijn er twee?

Vertel, vertel.

Hallo Zweihaak,

deze oude knop fotografeerde ik vanmiddag in verschillende standen op de vensterbank van mijn atelier. Indien je je scherm verkleint zie je ze onder elkaar, op groot scherm naast elkaar. Het zijn dus inderdaad twee foto's. Ik fotografeerde uit de hand ( uitzonderlijk, niet mijn gewoonte voor dit soort foto's) met mijn, inmiddels zeer oude, pocketcamera Canon A 570 IS met 7,1 megapixels, die toen eerder goedkoop was ( nieuw,170 euro Btw incl). Ik heb die indertijd pas kocht na maanden, of zelfs een jaar, erover na te denken: het is mijn tweede digitale camera. Ik had er eentje van 3 megapixels dus zo gehaast was het niet . Dit spulletje kan volledig manueel ingesteld worden, ook de scherpstelling, en daar selecteerde ik de aankoop op.
Voor de belichting gebruik ik altijd uitsluitend 2 standen: overwegend AV ( diafragma voorkeuze) en uitzonderlijk M ( manueel). TV , P, A, en alle scenes zoals Sneeuw, Portret, Landschap , enz, heb en zal ik nooit gebruiken. Ik werk liever met mijn eigen hoofd, dan weet ik tenminste wat er gebeurd en hoe ikzelf het beeld manipuleer. Ik werk steeds met de flash uitgeschakeld.

Deze foto's waren dus in AV met een belichtingscompensatie EV + 1 2/3. De sluitertijd werd dus verlengd. De knop lag op een wit printer papier (nou ja, reeds een paar keer gebruikt en dat in een atelier....wit is en groot woord, vlekken en gaten dus). Ik heb nog een papier verticaal met een wasknijper aan een twijgje bevestigd die ik tussen de radiator had gestoken. Niet erg stabiel maar ja..

Geen fotostudio dus. Geselecteerde maar verder een goedkope amateurcamera. En een mannetje die heel erg bekommerd is voor de kwaliteit van het beeld, bijna maniakaal...

Daarna even door oude Photoshop Elements 6 gesleurd. Met het gratis Gimp of eender welk ander fotobewerkingsprogramma wordt hetzelfde resultaat bereikt : namelijk dat het het witte er wit uitziet. ( bij opname was EV reeds + 1 2/3 ) En de achtergrond van dit forum is ook wit.....

En zo zweven die knoppen dus.

Groeten
Ornament
http://www.houtsnijden.eu
 
Laatst bewerkt:

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Goh nog een "woodworker" die ook van fotografie houdt. Ik heb veel aan fotografie gedaan en een kast vol prachtig nikonspullen, maar bouwde mijn kleurendoka om tot slijphok na de digitalisering :). Oeps ik zal niet verder gaan. Off topic.

mvg
klaas0639
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Hallo Klaas,
ik hou heel erg veel van fotografie, ik heb er zelf een passie voor. Het is wel zo dat ik liever foto's zie dan ze zelf maak. Dat laatste is eerder een noodzaak, maar als ik iets fotografeer dan neem ik er tijd voor en doe ik veel moeite voor.

terug naar topic:

Leroy, heb je ergens kunnen vinden wat je zocht? Misschien zijn er nog forumleden die een Stanley bout missen

groeten
Ornament
http://www.houtsnijden.eu
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo bedankt voor de racties bij de site zit inderdaad het een en ander bij en hij zit nof in de buurt ook .
erg bedankt
mvg leroy
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Ik zou eerder als ik de orginele niet kan krijgen, een bestaande schroef aanpasen aan het oude schroefgat, dan een gat optappen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.