welk gereedschap voor 32mm boringen?

Pascal

Actieve deelnemer
27 dec 2011
178
1
Luxemburg
Hier nog even mijn ervaring, iemand kan er maar iets aan hebben. Nu moet ik een kastje maken voor vrienden en daar was het handig geweest om 32mm gaten rijen in te voorzien. Nu had ik nog een kleine Einhell bovenfrees liggen die ik toch niet meer gebruikte. Die zou ik dan vast voor gatenrijen gebruiken. Zo zou ik dan alleen maar een liniaal en de gatenrij kit van Festool kopen. Op die manier zou ik (redelijk) goedkoop gesteld zijn. NIET DUS:mad:: De bovenfrees met een stukje multiplex op de geleideplaat gemonteerd en met de doorn uitgelijnd. Eerste test: gaten van ongeveer 6mm diameter. Ik dacht eerst dat ik een verkeerde frees genomen had:confused:. Dat was dus niet het geval, er zat gewoon teveel speling op. Jammer genoeg is de basisplaat van mijn Bosch GMF1400 CE te groot en past die niet op de geleideplaat zonder ingrijpende wijzigingen.:( De draadeindjes zitten net in de weg en het is niet mogelijk om de bovenfrees uit te lijnen. Ik ben dus maar naar de winkel geweest en heb een OF1010 gekocht. Dat werkte perfect. Moraal van het verhaal: geen speelgoed maar gereedschap kopen.:p
 

Pascal

Actieve deelnemer
27 dec 2011
178
1
Luxemburg
Dat spreekt voor zich ;), ik vind die Bosch trouwens een heel goeie machine. Ik kan ze iedereen aanraden : eigenlijk 2 machines voor de prijs van 1. En bij de weg, ben ook heel tevreden met de OF1010, een goed doordacht klein handig ding. De Einhell mag het stort op :p.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.