Klassieke archiefkast

Bram Hermans

Actieve deelnemer
20 dec 2012
80
0
Hombeek (Mechelen), B.
Ben enkele weken geleden begonnen aan een klassieke archiefkast(Engelse stijl).

Ze moet niet echt dienen om papier te archiveren, het gaat meer om de stijl. ik ga ze in de woonkamer plaatsen om allerlei spullen in op te bergen.

Ik heb eerst het binnenwerk gemaakt in MDF (met lamello's), en vervolgens buitenzijde afgewerkt in Sipo. ik denk niet dat ik deze werkwijze opnieuw zou hanteren. Het geheel is erg sterk maar wordt er ook heel zwaar door. Ik ga ze afwerken met een kleuring op waterbasis en vervolgens met porievuller en vernis. Er komen 20 laden in (die ik nog moet maken) met op de front een schelpgreep en een etikettehouder in messing.

Ik ben dus nog niet klaar, maar had niet voldoende geduld. Bij deze al een voorproefje dus:

2.jpg4.jpg5.jpg6.jpg8.jpg9.jpg10.jpg12.jpg15.jpg16.jpg
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Mooi klassiek inderdaad...Denk inderdaad dat het een zwaar geheel wordt....Ach dan staat het wel lekker stabiel op z'n plek toch ?
 

Bram Hermans

Actieve deelnemer
20 dec 2012
80
0
Hombeek (Mechelen), B.
@ Jaap: Zelf ontworpen. Ik had er een gezien die er heel erg op lijkt op een een Britse detective die zich afspeelt tijdens woII (Foyle's War). Van dat concept ben ik vertrokken en ik heb afmetingen aangepast aan de beschikbare ruimte in mijn woonkamer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.