Renovatie werkplaats

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik heb mijn garage aan de binnenkant ook volledig afgetimmerd met OSB, hier is vervolgens gewone witte latex overheen gegaan. Het geeft geen strak wit resultaat (het blijft een beetje vlekkerig), maar het is er heel veel lichter van geworden. Omdat latex natuurlijk wel wat gevoelig is voor vuil heb ik bepaalde delen waar je vaak mee in contact komt (achter de werkbank, deurposten etc.) voorzien van een extra laagje witte zijdeglans lak. Perfecte dekking (strak wit) en hechting uitstekend.
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Hmmm, wel een overweging waard dat latex verhaal.
In mij hok hangen nu 5 58 watt tl lampen, er zou een zee van licht moeten zijn, maar door de donkere wanden en het osb als plafond valt dat best nog wel tegen.
Ik overweeg, mede omdat het makkelijk schoon te houden is, om op het plafond goedkope witte wandpanelen te monteren.
Ook achter de zaagtafel en draaibank, maar eens kijken waar dat spul goedkoop te krijgen is :)
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Kostprijs voor wat kwaliteit latexverf = €18-20/L
kostprijs voor lak = €35-40/L

ofwel: om alle muren wit te verven en stukken met lak te beschermen zou ik €150-200 aan verf kwijt zijn. Dat is het me vooralsnog niet waard.
 

Barneveld

Actieve deelnemer
10 jan 2013
68
0
Als het om wat meer licht gaat kun je een goedkoop behangetje ook misschien kunnen overwegen?
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Kijk: behang, daar had ik nog niet aan gedacht.
Wel lastig schoon te houden natuurlijk.
Heb ooit bij een zwager van mij armaturen voorzien van een diy aluminium reflectiekap, werkte ook goed :)
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Het ging eigenlijk niet over licht, maar over de duurzaamheid van de laminaatvloer.

Als ik meer licht nodig heb hang ik gewoon nog een lamp :-D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.