Creatief met hout

Dreejt

Nieuw lid
11 sep 2012
4
0
Hallo mensen,

Ik ben vorig jaar voor het eerst met hout begonnen te werken. Ik studeer aan de kunstacademie, waar ik voornamelijk schilder en sculpturen maak.
Ik kwam voor het eerst in aanraking met hout toen ik mijn eigen schilderdoeken wilde maken, en recent voor het maken van armaturen (skeletten) voor mijn sculpturen, die maakte ik voorheen vooral van metaal. Afgelopen zomer kwam ik in Portugal de materialen bamboe en kurk in overvloed tegen en daar ben ik begonnen met het maken van fluiten en didgeridoo's, voor de fluiten wilde ik "birds" gaan maken van mooie soorten hout.. Zo ben ik mijn eerste stukjes hout gaan kopen. (bij iemand die ik ook op dit forum voorbij zag komen; rickkoorman.)

Ik was al een tijdje bezig met het maken van metalen gereedschap om mee te boetseren, en zodoende via google kwam ik sites tegen van mensen die hun eigen beitels etc. maakten. (ook iemand op dit forum zag ik, klein wereldje blijbkaar). Dat heeft mij weer geïnspireerd en zo ben ik voor mijn gekochte flexcut-setje (http://www.dugnorth.com/blog/uploaded_images/Flexcut_Carving_Kit-741549.jpg) eigen handvaten gaan maken.
Afgelopen week heb ik tweedehands beitels van nooitgedagt gekocht, en ik wil mijn werkplaats nog graag iets uitbreiden met meer gereedschap.

Ik heb de smaak van houtbewerking op dit moment aardig te pakken en ben met verschillende projecten bezig, o.a een paar totempaal-achtige beelden. Binnenkort hoop ik mijn eerst foto's te kunnen laten zien!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Welkom !! Goed om te zien dat je je aangemeld hebt voor woodworking.nl . Hoe meer mensen,hoe meer kennis. Had je al wat foto's kunnen maken van je projecten ?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.