Meld hier je oude nieuwe handgereedschap

Chris1994

Actieve deelnemer
25 dec 2013
36
2
Kwadendamme
Hallo Scirocco1,

Bedankt voor de informatie.

J. & R. Dodge verkocht bij mijn weten alleen 14'' zagen met open handvat. Nu weet ik dat ze ook 14'' kapzagen verkochten met gesloten handvat.

Ik heb o.a. een 16'' kapzaag met gesloten handvat van dit merk.

Met vriendelijke groet,

Chris

J. & R. Dodge kapzaag 16 inch.JPG
De 16" kapzaag.
 

Marthijn

Actieve deelnemer
26 jan 2014
140
0
Zeist
Het blijft mij verbazen, blijkbaar ben ik altijd bij de verkeerde kringloop :)

Hele mooie vondst!!

Vraagje: wanneer er twee tanden ontbreken, is het dan perse nodig om er opnieuw tanden in te vijlen?
 

Marthijn

Actieve deelnemer
26 jan 2014
140
0
Zeist
Is ook wel logisch dat je het merkt met grovere vertanding inderdaad. Ik had laatst een zaag via MP, deze was in de loop der tijd ongeveer 14 verloren... Tijd voor een nieuw kunstgebit :) Ben er alleen nog niet helemaal uit hoeveel TPI enzo... Dank voor de reacties!
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Hallo Scirocco1,

Bedankt voor de informatie.

J. & R. Dodge verkocht bij mijn weten alleen 14'' zagen met open handvat. Nu weet ik dat ze ook 14'' kapzagen verkochten met gesloten handvat.

Ik heb o.a. een 16'' kapzaag met gesloten handvat van dit merk.

Met vriendelijke groet,

Chris

Bekijk bijlage 52035
De 16" kapzaag.

Hallo Chris

ik vind het eigenaardig dat er op de tandenrij, aan da kant van het handvat, er een soort hiel uitsteekt

groeten ,
ornament
http://www.houtsnijden.eu
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
ja, maar dan zou ik daar ook tandjes hebben gevijld ofwel een schuine kant naar binnen en niet naar buiten laten uitsteken

groeten ,
Ornament
 

Chris1994

Actieve deelnemer
25 dec 2013
36
2
Kwadendamme
Hallo Ornament,

Ik heb de kapzaag met die vertanding en "hiel" zo gekocht. Ik heb hem zelf nog nooit gebruikt of geslepen.

Ik kan me wel vinden in de gedachte van de "hiel". Mijns inziens gebruik je dat stuk vertanding onder het handvat toch nauwelijks, waarom zou je het dan slijpen?

Een bijkomend voordeel kan zijn, dat de zaag door de "hiel" een soort van "dieptestop" heeft, zodat het handvat aan de onderzijde niet beschadigt.

Deze kapzaag heb ik om te verzamelen, vanwege het merk. Ik heb andere (nieuwere) kapzagen om evt. te gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Chris
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Als je de tandjes zou willen vlakken om ze terug op 1 lijn te krijgen voor je begint te slijpen (technische term ken ik niet), dan zit die hiel wel in de weg, omdat je vanaf het handvat naar de voorkant toe vijlt. Lijkt me inderdaad ook niet de bedoeling dus.
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
868
184
Ik denk eerder dat de tanden opnieuw gestanst zijn, en dat de machine niet tot helemaal achteraan kon komen.
 

Jan Draadeind

Nieuw lid
11 aug 2016
3
0
Dordrecht
Hallo,

Ben redelijk nieuw in de houthobby en ben tweedehands wat aan het verzamelen. Deze hoornschaaf kwam ik tegen. Hij doet (lijkt het) technisch hoogwaardig aan door zijn instelmogelijkheden, een beitelinstelling en vergrendeling. Wie weet iets meer over dit type schaaf en de waarde? http://link.marktplaats.nl/m1085088047
 

Bijlagen

  • IMG_8734.jpg
    IMG_8734.jpg
    71,2 KB · Weergaven: 277

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Lijkt me redelijk mishandeld. Ik zou er niet meer dan € 10 voor geven.
Je kunt beter een Stanley Bailey No. 4 kopen (geen Handyman). Daar zijn er voldoende van te koop op Marktplaats.
 

Marthijn

Actieve deelnemer
26 jan 2014
140
0
Zeist
Mooie hoornschaaf! Het is duidelijk te zien dat deze gebruikt is, maar ja, dat geeft hem net wat extra voor mij. Hoeveel? Ja, hoeveel zou je er voor willen geven? Op zich is een schaaf als deze, na wat werk, prima alledaags te gebruiken. Ik schrok een beetje van de nieuwprijs en zie ook niet direct waarom zo'n schaaf zo schreeuwend duur moet zijn dus dat zou ik er alvast niet voor geven.

Afhankelijk van wat jouw budget hiervoor is, en of ja de schaaf echt wilt gaan gebruiken of niet, zou ik er niet veel meer dan €25 voor geven. Maar dan moet ik hem ook echt nodig hebben!

Doe eens een bod via de mail naar deze verkoper, even zien waar het naar toe gaat.

Succes!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.