Meld hier je oude nieuwe handgereedschap

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Weer wat leuks gevonden:

IMG_2666.jpg

Een Duifje zaag, lijkt nauwelijks gebruikt of zelfs ooit geslepen te zijn. Wilde al een tijdje een wat grotere schulpzaag, dus was erg blij met deze deal (15 euro inclusief verzending). Was wel aardig bot, met het slijpen was ik wel even bezig maar zaagt erg goed nu. Tevens twee beitels, waarvan er één een Erik Anton Berg beitel is, hoorde erg goede verhalen erover dus ik wilde er ook eens een hebben om uit te proberen.

IMG_2669.jpg

Ik dacht eerst dat het een plastic handvat was, tot ik beter keek en een beschadiging zag. Bleek het toch een houten handvat te zijn, blijkbaar eens rood geschilderd. Gelukkig is het logo nog redelijk goed tevoorschijn gekomen, hier en daar wel beschadigd door het krabben maar het valt mij alles mee.
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Mooie score !
Vooral de erik antonberg met masurberken hecht is een fijne verrassing
Ik ben benieuwt hoe dit zweedse staal je bevalt
 

Wim56

Actieve deelnemer
12 jun 2016
430
46
Zevenaar
Duifjezaag kregen wij op de LTS. De 22 inch was de schulpzaag en de 16 inch de afkortzaag. Fabrikant is Slack Sellars. Het is niet het professionele model (dat is de nr. 95). Dit model is denk ik de 699.
Volwassen timmerlieden vonden het handvat wat klein voor hun grote handen. Dat was vaak reden om over te stappen op de Sandvik professional, nr 275. Zelf had ik daar geen last van.
Het staal is vergeleken met de professionele zagen wat zachter. Dat betekent dat ze wat eerder bot waren, maar aan de andere kant: het scher[ vijlen is een feestje bij een Duifje
De 16 inch gebruik ik nog steeds. Fijne zaag. Niets mis mee. Veel plezier met deze schulpzaag van Duifje.


De Berg beitel is absoluut top. Ik heb daar zelf ook een hele set van.
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
@Pine, ben ook zeker benieuwd, de eerste indruk is erg goed. Hopelijk bevalt 'ie niet te goed, voor je het weet wil ik er nog meer :p Ik heb voor de twee beitels 20 euro betaald inclusief verzenden, op het eerste gezicht lijkt het staal van de andere brede beitel niet van al te beste kwaliteit.

@Wim56, Leuk om wat meer informatie te hebben over deze zaag. Dat kleine handvat vind ik juist een voordeel, ik heb zelf namelijk niet al te grote handen dus het ligt daarom goed in de hand. Ik heb 'm vandaag even gebruikt, zaagt toch wel erg prettig.
 

Wim56

Actieve deelnemer
12 jun 2016
430
46
Zevenaar
Je zult veel plezier van je Duifje hebben. Weet wel dat je het handvat er haast niet af kunt halen. Om de een of andere reden zit er een behoorlijke braam aan het staal van de geboorde gaten,die in het hout van het handvat is terecht gekomen.
 

Marthijn

Actieve deelnemer
26 jan 2014
140
0
Zeist
Daar ben ik achter gekomen ja... *KRAK* Oeps...
Ligt nu ongeveer een week te wachten op reparatie, komt wel weer een keer ;)
 

Marthijn

Actieve deelnemer
26 jan 2014
140
0
Zeist
Zullen we een lotgenoten-clubje starten? ;)

Ach, beetje lijm, klemmetje, goede hoop en dan komt het vast wel weer goed. Zo niet, dan maar een ander handvat erop. Ik heb nog genoeg zagen liggen die ik gekocht heb om het slijpen mee te leren (en vervolgens pakt ie z'n duurste zaag om uiteindelijk te slijpen...logica?), dus daar zit vast wel een leuk handvatje tussen :)
 

jantje1987

Actieve deelnemer
31 jul 2011
162
7
hoi allemaal
niet echt oud gereedschap maar wel zeker zo leuk
ik heb dit een hele tijd geleden gekregen ....

test123.jpg

groetjes
Jan
 

Bijlagen

  • 20161025_105900.jpg
    20161025_105900.jpg
    71,5 KB · Weergaven: 285
  • 20161025_110813.jpg
    20161025_110813.jpg
    76,3 KB · Weergaven: 285
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Jan ik heb hem gedraaid nu is hij tenminste enigszins leesbaar.

Groet Pel.

Dploma.jpg
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Wat wel eens wil helpen is de foto draaien, opslaan en dan weer terugdraaien en weer opslaan. Met de oude fotoviewer van Windows 7 werkte dit goed, nog geen ervaring met de viewer van Windows 10.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.