borenslijper

KoWrds

Actieve deelnemer
24 apr 2011
100
0
beste.
hier volgt een review van de borenslijper merk parcside van de lidl.
prijs 27,95

De boren slijper vandaag om 15.00u gekocht.
Ik zal kort zijn.
Niet Doen.

Nu iets uitgebreider.
De slijper komt in een koffertje met een setje boren en 2 reserve slijpsteentjes en een nederlandstalige handleiding.
apparaatje voel redelijk stabiel aan, handleiding is duidelijk,alleen het slijp resultaat is bagger.
Ik heb div. diam. geprobeerd echter het blijkt dat er niet of nauwelijks een vrijloop hoek aan de boor word geslepen, ook lijkt het er op dat de snijhoek niet goed is. Kortom snijhoek en vrijloophoek zijn het zelfde.
Ik dacht nog even dat ik het ding nog kon gebruiken om voor te slijpen, om zodoende weer een goede tophoek te krijgen en dan mijn gewone steen er zelf een vrijloop hoek aan te slijpen. Helaas is de snijhoek ook niet goed zodat de boor het nog steeds niet doet.
conclusie: morgen gaat hij terug naar de winkel het ding doet niet wat hij moet doen.
En er zullen hele volkstammen nu zeggen wat wil je "van de lidl en een b-merk" toch probeer ik zulke gereedschappen vaker uit, je vind er vaak ook goede stukken tussen. zie mijn review van de hornbach bovenfrees waar ik nog steeds erg tevreden mee ben.
gr Frank
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
KoWrds schreef o.a.
'En er zullen hele volkstammen nu zeggen wat wil je "van de lidl en een b-merk" toch probeer ik zulke gereedschappen vaker uit, je vind er vaak ook goede stukken tussen. zie mijn review van de hornbach bovenfrees waar ik nog steeds erg tevreden mee ben. gr Frank'

Nee hoor ga lekker door met dit soort reviews, want dat bespaart mij en anderen een eventuele miskoop.
 

KoWrds

Actieve deelnemer
24 apr 2011
100
0
Beste
even een update.
Deze ochtend de slijper terug gebracht en zonder probleem mijn geld terug gekregen, en dat is ook fijn
hulde hier voor aan de winkel.

gr Frank
 

coan

Nieuw lid
23 nov 2010
14
0
Op CNCZONE.nl staat een compleet verslag over het bouwen van een universele gereedschapslijper
een kloon van Bonelle

bonelle%20willis.jpg


en dit is het eindresultaat

slijpmachine.JPG


dus als iemand hem wil bouwen hier is de link van het verslag
http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=1892


hier de tekening in metric als pdf aanklikken is downloaden
http://www.mosoft.nl/slijpmachine/A0 Bonelle TCG drawings Metric.pdf

gegroet Cor
 

KoWrds

Actieve deelnemer
24 apr 2011
100
0
Hoi Cor.
Mijn onderschrift laat zien dat ik iemand ben die graag hulpstukken in elkaar knutselt.
maar die slijper is toch wat veel van het goede, ik blijf voorlopig wel met de hand slijpen.
gr Frank
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.