bosch pts 10 tafelcirkelzaag

26 jan 2014
12
0
61
België Antwerpen
How how how RoTo.... ik nodig je uit om mijn machines te komen bekijken, die zijn kraaknet ! Ik vind het inderdaad logisch dat je een machine met veel stofontwikkeling kraaknet houdt... daarom net mijn verwondering dat ie kapot gaat ! De motor zuigt verse lucht aan aan de binnenzijde, nét daar waar al het zaagsel naar beneden valt ! Ik ben reeds 35 jaar technieker aan hoog-gesofistikeerd materiaal, ik kan ( al zeg ik het zélf ) wel degelijk onderscheid maken tussen een "slecht onderhoud" en een ontwerpfout. Als je ooit de PTS10 een keer kan bekijken, dan zal je mij 100% gelijk geven. Aanzuig van koeling voor de motor ( door middel van de ventilatorschroef op de motor ) doe je niet in een stofrijke omgeving.
Wanneer de nieuwe motor erin gaat bouw ik de machine om. ( word vervolgd na ombouw ).
toch bedankt voor je inbreng. :)
 
26 jan 2014
12
0
61
België Antwerpen
ja, dat is zo..... daar heb je absoluut gelijk in, alleen.............. ik gebruik deze machine helemaal niet veel. zo om en bij de 1 keer per maand of zo, en nu gewoon 2 balkjes grenenhout in de lengte ( met een scherpe zaag ), en na het 2e balkje.... "kaput" ! Dat is niet normaal, maar och.... waar maken we ons druk om, het is maar een motortje.... er zijn véél erger dingen in de wereld. :eek:
 

bprosman

Actieve deelnemer
7 nov 2016
202
0
Den Bosch
Ik wilde vragen of er ooit iemand er ooit aan gedacht wettelijke garantie te claimen (itt de fabrieks garantie ?) maar zie dat TS uit Belgie komt , daar ligt dat misschien anders.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Ik wilde vragen of er ooit iemand er ooit aan gedacht wettelijke garantie te claimen (itt de fabrieks garantie ?) maar zie dat TS uit Belgie komt , daar ligt dat misschien anders.

Dat is wat ik als eerste op doelde. Dat dat product gemaakt is om langer dan 2 jaar mee te gaan.
Regels zijn in België niet anders hoor. Dat is misschien het enige positieve wat de EU gebracht heeft.:cool:
 
26 jan 2014
12
0
61
België Antwerpen
Voor wie er interesse in heeft: Ik heb vandaag ( na 4 werkdagen !!! :mad::mad::mad:) eindelijk een mailtje teruggekregen van Bosch met de prijs van het wisselstuk ( motor ).
Bosch motor voor PTS10 compleet.jpg
Men schrijft : adviesprijs 121 euro's ( zonder btw ).

Via een vakhandel ( Cop-Thys te Boom (B) ) heb ik hem telefonisch besteld ( vanmorgen reeds toen ik van Bosch nog niets had vernomen nb.) en btw + verzending inbegrepen komt ie op 161 Euro's.
Ik ben in mijn pen gekropen en heb Bosch een uiteengezet verhaal gestuurd aan hun service-dienst , met dit én een ander probleem op een Uneo slaghamertje. Ik geef hen nu wat tijd voor een gepaste reactie. Afhankelijk van deze reactie komt het verhaal al dan niet ( het is gestaafd met héél wat foto's ) op het Forum. We wachten af.... (It's up to you Bosch ! )
 
Laatst bewerkt:

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
4 dagen, ik vind het ook te lang. Vind dat een klantenservice binnen 24 uur moet antwoorden. Eigenlijk sneller. Snap ook niet waarom het zo lang moet duren. Als je belt zijn ze er direct. Met mail kunnen ze wat schuiven naar rustige momenten. Maar goed, ik ben tegenwoordig al blij bij sommige bedrijven of instanties als ik überhaupt antwoord krijg.
Tegenwoordig krijg je soms niet eens antwoord als je wat wilt kopen en je geld wil besteden.

Maar goed, we gaan duimen voor je dat er wat goeds uitkomt en dat je zaag het weer snel doet.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik geef hen nu wat tijd voor een gepaste reactie. Afhankelijk van deze reactie komt het verhaal al dan niet ( het is gestaafd met héél wat foto's ) op het Forum. We wachten af.... (It's up to you Bosch ! )

Mocht er door hen niet (op een professionele wijze) gereageerd worden, dan zou je kunnen overwegen om je verhaal o.a. op hun facebook ed. te doen (https://www.facebook.com/pg/BoschPr...AccessoiresNederland/posts/?ref=page_internal). Mijn ervaring is (helaas) dat het soms nodig is om social media in te zetten om wel tot een oplossing te komen.
 
26 jan 2014
12
0
61
België Antwerpen
Open e-mail aan Bosch geadresseerd in verband met defecte PTS10 en Uneo

Na 4 dagen wachten kreeg ik eindelijk van Bosch een prijs door van een wisselstuk ( kapotte motor PTS10 zaagtafel), doch zonder btw, leverinskosten enz... zoals gevraagd in de contactmail, te vinden op hun website. Hierna mijn gefrustreerde mail aan hun die nu ( na een volle week en 5 uur later niet is beantwoord. Men hecht absoluut geen waarde aan een klant). :mad:

Beste Meneer XXXX, (medewerker van Bosch )

Dank je wel, doch dit was niet de vraag….

De vraag was : , btw inclusief, geleverd bij Hubo, processieweg reet 2840 (B)

Vermits het ook 4 dagen heeft geduurd en ik nu nog steeds geen totaalbedrag ken, ben ik geneigd wat reclame te maken via de social media ( verschillende fora ), dit omdat ik gefrustreerd raak in Bosch…

Eerst gaat mijn zaagtafel na 3 ½ jaar kapot ( heb er bijna nog niet mee gezaagd , ben hobbyist ) ik lees dat de motortjes van de PTS10 ( dat is de zaagtafel ) bij de vleet stukgaan, en nu (wanneer ik hem wél nodig heb) wachten jullie 4 dagen om me iets te laten weten….
(is trouwens te laat, ik heb vanmorgen een motor besteld via een vakhandel bosch , ik kon niet blijven wachten… )
Deze zaag kost me nu in totaal de aankoopprijs + de nieuwe motor = totaal 600 Euro’s.

Even een anekdote: Vorig jaar gaat mijn bosch Uneo stuk, en je moet mij niet geloven hoor, ik had hem net iets langer dan 2 jaar en heb er misschien 50 gaatjes mee geboord… toch is dit de zuivere waarheid.
Ik bracht hem binnen bij Hubo te Reet 2840 (B) en toen ik na zo’n week of 4 ( ja…4 !!! ) zélf ging navragen bij Hubo, bleek dat de machine nog bij Bosch stond en men daar wachtte tot ik een beslissing had genomen wat ik ermee zou doen , nieuw batterypack of gewoon on-hersteld terug afhalen in de winkel… Geen garantie ( nét meer dan 2 jaar oud ) , trouwens, zo vertelde men bij Hubo , de batterypack is stuk en op batterijen is nooit garantie … ( dat moet dan 4 weken duren… )

Ik heb de Uneo onhersteld laten terugkomen ( batterypack was 86 Euro ).
Ik ben de onherstelde Uneo gaan afhalen na weer een extra week, 15 Euro’s verzendkosten, de “oude” batterypack zat los in de koffer, de schroeven van de Uneo waren los in de koffer, de Uneo zélf was met 1 enkel schroefje terug in elkaar gezet.

15 Euro verzendkosten voor een waardeloos stuk gereedschap vond ik niet kunnen… ik heb het ook niet betaald ! Tot op vandaag ontvangen ze mij bij Hubo supervriendelijk, nadat ik in een volle winkel bij het afhalen van mijn gekannibaliseerd stuk gereedschap mijn gedacht heb gezegd ! ( ze zouden het laten weten bij Bosch hadden ze mij belooofd, ik ben er absoluut zeker van dat deze klacht nooit tot bij jullie is geraakt ).

Thuisgekomen, afgekoeld…. Uneo netjes uit elkaar gehaald, ( ik ben 32 jaar servicetechnieker in een zeer groot bedrijf ), wat bleek: Aan de batterypack zit een héél klein lipje wat losgelaten had. Ik heb dit netjes gesoldeerd met zilver ( 5minuten werk ) , Uneo netjes in elkaar en kijk…. Hij deed het weer ( raar hé …).
Ondertussen heb ik verbouwingen uitgevoerd en er zijn met deze Uneo misschien alweer 100 a 200 gaten geboord. ( met de oude batterypack die “dood” was volgens Bosch… )

Jullie vragen mij nu in de mail om een enquête in te vullen… ik denk dat ik dit maar beter niet doe ?

Van de zaagtafel PTS10 ( 3 jaar oud ) was ik supertevreden, tot nu. Altijd schoongemaakt zoals in het instructieboekje staat te lezen, bijna niet gebruikt, en nu vorige week een balkje van 5 cm grenenhout, scherpe zaag enz…. Plots rook eruit. Motortje naar de haaien ( heb hem er zelf uitgehaald en de wikkelingen zijn doorgebrand ( ja van een balkje grenenhout 5 cm ).
Bij de ontmanteling van de machine kom ik tot de vaststelling dat bij het ontwerp van deze machine een ernstige tekortkoming zit… de elektromotor zuigt namelijk zijn luchtkoeling aan in de omgeving waar nét alle zaagstof zit. Geen wonder dat de motor vastloopt en verbrand !

Ik ben toen gaan zoeken in verschillende fora en wat blijkt…. Ik ben helemaal niet de enige ! Het internet staat er vol van !!! Ik nodig jullie dan ook uit om eens voor de pc te gaan zitten en een uur of 3 a 4 googelen ( zoals ik ook heb gedaan ).

Ik ga toch nog even wachten om (zoals ik bovenaan de mail reeds schreef ) wat reclame te maken op verschillende fora….Ik ben namelijk benieuwd naar jullie reactie ( maar ik vrees dat ze kort zal zijn ).

Mocht u mijn gegevens willen dan kan je ze hierna lezen:

John Van de Voorde
XXXXXXX straat nr XX
Belgie.

Alle XXX staat voor naam en adres. deze heb ik er even afgelaten.:cool:


tenslotte; de nieuwe motor staat erin ( made in China, geleverd door Bosch .... :confused: ) 160,30 Euro's .

WP_20170513_12_38_28_Pro.jpg
 

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Heeft Bosch je in het Uneo verhaal niet verteld dat je je toestel bij hen kon laten en dan 20% korting kon genieten op een nieuwe?
Dat is namelijk zo maar zelfs bij Hubo wisten ze dat niet.
Kris
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Keurige mail hoor. Ik had er zelf denk ik minder geduld mee gehad en had me, mezelf kennende, ook wat directer uitgedrukt...

Ik ben wel benieuwd hoe de ervaringen zijn als het profi/blauw gereedschap betreft. Zou daar verschil in service in zitten?
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
26 jan 2014
12
0
61
België Antwerpen
Ja hoor, enkele dagen geleden, met deze onderstaande mail ( met veel bla bla...)

Hartelijk dank voor uw bericht.

Zoals eerder aangegeven is de adviesverkoopprijs van het onderdeel €121,73 ex. BTW.
Wij kunnen niet anders dan enkel de adviesverkoopprijs doorgeven exclusief de wettelijke BTW.
De adviesverkoopprijs is namelijk slechts een richtlijn voor de uiteindelijke verkoper van het product, de HUBO in Reet in dit geval.
De daadwerkelijke prijs die u betaald kan hierdoor afwijken van de adviesverkoopprijs.
Dus voor de duidelijkheid, HUBO is in dit geval de enige die u kan voorzien van prijzen inclusief BTW, daar zij hun eigen prijzen aanhouden.
Wij voorzien alleen de richtprijs.

Het spijt ons te horen hoe de reparatie van uw UNEO is verlopen. Echter had de HUBO u ook vooraf moeten informeren over de
reparatievoorwaarden. Bij het opteren voor een prijsopgave, wachten wij altijd uw goed- of afkeuring af voor een reparatie. Daar wij pas na 4 weken uw verzoek voor terugzending ontvingen is toen uw machine geretourneerd.
Bij het onhersteld retourneren van machines, is de algemene voorwaarde dat de machine gedemonteerd terug word verzonden.
De HUBO had u ook hierover dienen te informeren, dit is namelijk standaardprocedure.
Of de klacht die HUBO ons zou toenzenden bij ons is aangekomen is op het moment van schrijven onduidelijk. Wel verzekeren wij u uw input mee te
nemen in het proces om onze service te verbeteren.

Wij hopen dat met de nieuwe motor die u heeft besteld voor de PTS 10 de problemen die u met de zaagtafel had opgelost zijn.
Graag zouden we onze excuses willen aanbieden voor al het ervaren ongemak.


Mocht u verder nog vragen hebben, horen wij graag van u.
















Met vriendelijke groet,


naam verwijderd door moderator

Customer Contact Center



Robert Bosch B.V. - Power Tools

Postbus 3267

4800 DG Breda

NEDERLAND

www.bosch-pt.com



Tel. Bouwmarkten en DHZ-zaken
+31 (0) 76 579 54 54

Tel. Vakhandel Professioneel
+31 (0) 76 579 54 81

Fax algemeen
+31 (0) 76 579 54 94

Fax spoedorder
+31 (0) 76 579 54 56

email algemeen
gereedschappen@nl.bosch.com

e-mail spoedorder
spoedorders.nederland@nl.bosch.com

 
Laatst bewerkt door een moderator:

loewie1984

Nieuw lid
27 jan 2016
3
0
Ik zie het draadje is nog niet zo oud. Misschien mag ik ook even mijn ervaringen delen over de Bosch PTS10 en tegelijkertijd jullie om hulp vragen.

Een jaar geleden een Bosch PTS 10 gekocht bij de Hornbach, (mocht je deze overwegen te kopen, ga dan eerst naar de VanCranenbroek, daar is ie nog goedkoper foto maken van de prijs en dan door naar de Hornbach, krijg je bij de Hornbach dezelfde prijs + 10% korting) in ieder geval na een tijdje zagen bemerkte ik dat er iets mis wat met de nauwkeurigheid van de zaagsnedes. De afstand van de geleider tot de zaag en het gezaagde stuk kwamen niet overeen. Toen ik iets oplettender de geleider ging vast zetten bemerkte ik dat de geleider tijdens het vast zetten steeds iets verschoof, en nog veel erger niet haaks stond t.o.v. de zaag. Terug geweest naar de Hornbach, met geleider, probleem uitgelegd. "We begrijpen u meneer, we gaan bellen met Bosch". 5 dagen later, reactie van Bosch via Hornbach. Lang verhaal kort: Als je meer precisie wilt met zagen, moet je Bosch Blauw kopen. Dat was hun letterlijke antwoord.

Enigszins teleurgesteld en boos, besloten het apparaat te demonteren en zelf een nauwkeurige zaagtafel te maken met een eigen geleider systeem. Nu maanden later ligt het ding nog uit elkaar en wil ik van de zaag af. Er is alleen een probleem. Ik ben even zoekende naar hoe de 6 draden achter de nullast schakelaar zijn aangesloten. Als iemand in het bezit is van een Bosch PTS 10 even de twee schroeven van de aan en uit schakelaar af wilt draaien een foto wilt maken van de aansluiting en even op wilt schrijven hoe de draden lopen en waarnaar toe dan kan ik de boel weer reproduceren en dan gaat ie de deur uit.

In de bijlage kunnen jullie zien wat ik bedoel. Als iemand me even kan vertellen hoe de draden van de aanvoer van de stroom naar de zaag lopen ben ik heel erg geholpen.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 20170616_185707345_iOS.jpg
    20170616_185707345_iOS.jpg
    86,7 KB · Weergaven: 427
  • 20170616_185722514_iOS.jpg
    20170616_185722514_iOS.jpg
    62,5 KB · Weergaven: 427
  • 20170622_155142973_iOS.jpg
    20170622_155142973_iOS.jpg
    53 KB · Weergaven: 425

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Deze verhalen over bosch zijn van alle tijden. In ieder geval nadat electrostaal was uit gekocht. Ik heb de eerste pts 10 verkocht die op de markt kwamen. Bij het in elkaar zetten en afstellen vond ik het rommel. Er zitten in de organisatie bij bosch geen vaklieden meer. Bosch groen welteverstaan. Die zijn alleen maar lastig. Ze zijn er nog wel maar te spreken krijg je ze niet. Zoals al eerder opgemerkt de machines woorden gemmiddeld genomen nauwelijk gebruikt. Er komen dus relatief weinig klachten binnen. Ik vind deze reactie van bosch commercieel gezien desastreus. Fora's hebben een groot aandeel in de productkeuze. Ik vraag me af of deze manager ooit wel eens deze fora bezoekt. Ik ben oud dealer van bosch groen en blauw en ken vele verhalen met gelijke strekiing. Toen waren er nagenoeg geen fora
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik heb ooit een groene Bosch boorhamer gekocht en ook slechte ervaringen plus de service bij Bosch is ook echt op het groen niveau, gewoon waardeloos.
Ik raad iedereen aan de groene afdeling te laten voor wat het is en of blauw te kopen als je echt heel graag Bosch wilt of naar andere merken kijken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.