Is deze ladegeleider geschikt?

kclemen

Actieve deelnemer
20 jan 2013
222
0
Hoi,

Voor onze badkamerkast ben ik op zoek naar ladegeleiders. Heb hier op de site lignoshop.de al regelmatig voorbij zien komen. Helaas is mijn Duits niet al te best, dus zou ik graag beroep doen op jullie kennis.

Breedte van de schuif betreft 75 cm, diepte 45 cm, hoogte 27 cm. Bedoeling is deze op te bouwen uit 12mm mdf met 18mm mdf frontpaneel. Bedoeling is om de schuif volledig uittrekbaar te maken.

Deze heb ik tot dusver geselecteerd:
ladegeleider-isdezegeschikt.jpg

http://www.lignoshop.de/
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
deze worden tegen de zijkant van de lade gemonteerd bij voorkeur in een sleuf is dat de bedoeling?
heb je een schetsje van wat je wil ?
 

kclemen

Actieve deelnemer
20 jan 2013
222
0
Bedoeling is het volgende, dus de geleiding standaard aan de zijkant bevestigen.

maken-van-een-houten-lade.jpg

so-handel.de is wel extreem goedkoop :shock: Kwaliteit is ok?
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
De kwaliteit schijnt prima te zijn. Benjamin (3dMazter) is er tevreden over en hij is echt wel een pietje-precies en kwaliteitsbewust. Wellicht dat hij hier ook nog op reageert.
Ik ga binnenkort hier ook bestellen. Nu even op vakantie, dan een nieuwe knie en daarna zien we wel weer verder.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Voor 2 euro meer heb je geleiders die tot 45kg belastbaar zijn, die heb ik al 2 jaar in gebruik en bevallen prima (ook van so-handel)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
inderdaad 2 bestellen en nee is geen softclose

waar woon je, anders kom je even bij mij kijken voor je besteld
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
moeten het perse de kogelgeleiders zijn? mocht dat niet hoeven en als het budget het toelaat zou ik kijken voor de geleiders van hettich. de quadro v6 geleiders.
het zijn iets duurdere geleiders maar wel top kwaliteit en softclose. eenvoudig te monteren, worden aan de zijkant van de kast gemonteerd en haken onder de lade dus ook geen lade geleider in het zicht en de lade is altijd makkelijk te verwijderen.

deze zijn te verkrijgen bij meerdere vakhandels waar je als particulier ook kan kopen.
 

kclemen

Actieve deelnemer
20 jan 2013
222
0
Allen bedankt voor het meedenken. Heb intussen vandaag de lades reeds verzaagd met in het achterhoofd de afmeting van de geleiders hier eerder beschreven.

inderdaad 2 bestellen en nee is geen softclose

waar woon je, anders kom je even bij mij kijken voor je besteld

Ben van België... Beetje uit de richting ;) Bedankt voor het aanbod.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Top spul bij so handel.
Heb er al meerdere sets vandaan.
schoonvader had er laatst selfclose en softclose vandaan.
super soepel.
De kwaliteit is uitstekend.

Tip: beetje wd40 er tussen spuiten gaan ze 10 x zo licht.
Het vet wat wat er op zit is wat stug.
Met wd40 moet je ze helemaal tegenhouden zo soepel.
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
527
48
Groningen
Wellicht ten overvloede maar ik kan de volledig uittrekbare ladegeleiders tot 35kg ook van harte aanbevelen.

3dmazter, dank voor de tip, ga het morgen gelijk proberen. Ze rollen prima maar kan soepeler!
 

jberends

Actieve deelnemer
7 aug 2011
133
4
Laatste keer heb ik ladegeleiders bij de hornbach gehaald en de kwaliteit en met name prijs vielen me positief mee. Ik had zo ook in een uur in huis. Ik zou daar toch even gaan kijken (als dat in de buurt is).
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
De laderails hebben allemaal een knopje aan de zijkant om de lade geheel uit te nemen.
Dit is ook handig bij montage van de rail.
 

kclemen

Actieve deelnemer
20 jan 2013
222
0
Iemand die me even kan doorgeven op welke hoogte de geleider het best bevestigd wordt op de schuif? De schuifbakken hebben een hoogte van 25 cm, de fronten zijn 26,5 en worden gelijk verdeeld in de hoogte.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Het maakt niet zo veel uit waar je ze doet.
2cm boven de bodem is een mooi uitgangspunt vind ik.
Let wel op dat de schroefjes om de rails vast te zetten niet te lang zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.