Even voorstellen.

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Hallo allemaal,
mijn naam is Wim, 52 jaar, werkzaam als orthopedisch bandagist en meubelstoffeerder en woon in Dalfsen. Ik kwam op woodworking terecht in aanloop naar de aankoop van een nieuwe houtdraaibank nadat ik de vorige (een Huvema 1000s) had verkocht.
Na allerlei reviews te hebben vergeleken is het een HBM 1100 geworden, er was een negatief puntje dat ie zwabberig is maar daar heb ik geen last van, de mijne heb ik geplaatst op de kast waar de vorige ook op stond en dan nog verhoogd naar een voor mij prettige werkhoogte, namelijk 130 cm centerhoogte vanaf de vloer. Bijgaand probeer ik een foto te plaatsen van een werkstuk uit vers perenhout welk ik kortgeleden vervaardigd heb.
Er komen vast nog wel een keer meer foto's van andere werkstukken want ik ben wel vaker met hout bezig in andere uithoeken, in een stalen Boterman kruiser heb ik het interieur al op meerdere plaatsen aangepast naar de wensen van de eigenaar. Een hoekbank in de stuurhut en in de voorpunt een rondzit met opklapbare rugdelen zodat er ook nog een 2-persoons slaapplaats ontstaat.
Bekijk bijlage 65406
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Welke olie zou dan het mooiste resultaat geven? Ik heb een proef gedaan met naaimachine olie aan de binnenzijde, en door de geringe wanddikte van hooguit 3mm kleurt daardoor de buitenzijde ook al. Maar dit is gewoon een proefbokaal die uit het zicht een forse barst heeft dus ik doe maar zo een paar proefjes zonder er later spijt van te hebben.
 
P

Pel

Guest
Ik gebruik Rustins Danish oil, naaimachine olie wordt m.i. niet hard, het werkstuk blijft olie afgeven.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.