Zebrano pen

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooie pennetjes, maar de achtergrond in zebrano past wat minder vind ik.
Plaats er één eens met een witte achtergrond of zo.
Het zal meer tot zijn recht komen.
Doe zeker zo verder. Al doende leert men.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.019
360
Alphen aan den Rijn
Bedankt voor de positieve berichten , net een aantal penkits bijbesteld .
De strakke rechte pennen vind ik zelf de mooiste .
Wat hout betreft heb ik nog leuke soorten liggen .

Groeten Willem
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.019
360
Alphen aan den Rijn
Nu een pen in letterhout , al vind ik het minder mooi uit komen . Stukje van letterhout van jou Rick , het begon te scheuren vandaar .
Maar een gat boren in letterhout dat ging meerder keren fout , bij het laatste stukje doorboren barste het hout .
Maar ook daar weer een oplossing voor gevonden .
IMG_0464.jpgIMG_0465.jpg

Groeten Willem
 
P

Pel

Guest
Kijk, dit vind ik nu een hele mooie slanke pen, sommige pennendraaiers maken zo'n verdikking boven en onder het midden hulsje, dat vind ik nooit zo geslaagd. ik vraag mij dan ook af waarom ze dat doen, in mijn opinie moet een pen mooi slank en vooral recht zijn?

Groet Pel.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Pel waarom sommige pennendraaiers een verdikking maken is simpel. Al zullen ze het niet gauw toegeven. Bij een rechte pen zie je elke vormfout.
Ik maak geen pennen meer van lettrhout en eben. Bij mij scheurde het bijna allemaal.
 
P

Pel

Guest
Ik bedoel puur esthetische gezien, is een rechte pen toch mooier.

Groet Pel.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Pel en Wim, jullie hebben allebei gelijk.
De kunst is om vanaf de tip van de pen het hout mooi aan te laten sluiten zonder dat je de overgang voelt. Bij een rechte en slanke pen is dat moeilijk en daarin onderscheid zich de echte pennendraaier. Het is veel makkelijker om gelijk een dikke bobbel te maken.
Letterhout is fantastisch hout maar het heeft een paar verschrikkelijke nadelen. Als het te warm (te heet dus) geweest is gaat het barsten. Dat begint al bij het zagen tot blanks, heel langzaam doen dus. Daarna het boren van een gat erdoor heen, nog langzamer dus. Dan het draaien, met scherp gereedschap geen probleem. Het schuren zorgt voor de meeste problemen. Dan wordt het gauw te heet. Als er daarna ook nog gewerkt wordt met Shellawax of andere afwerkingen waarbij warmte vrijkomt is het ook snel gebeurt.
Heb je dit alles toch goed overleeft laat dan je kostbare pen niet achter in de auto als de zon erop brand, want daarna is het alsnog KRAK.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.