Scheerkistje van padoek met abachi deksel.

P

Pel

Guest
In de aanhef vermeld ik mahonie per abuis, echter het moet padoek zijn, gelukkig hebben we Roeland hier op het forum die mij terecht wees, tis de oude dag denk ik.:)

Nu ik zoveel positieve reacties kreeg op het borenkistje, durf ik ook mijn scheerkistje aan jullie te tonen, die heb ik al een hele tijd geleden gemaakt. kistje is van padoek het deksel is van abachi, het kistje heeft een soort van één lange pen en gat verbinding. De duif en de klomp op het deksel heb ik uitgesneden en erop gelijmd. De spiegel is van kunststof, ben de naam even kwijt hoe het spul heet, echte spiegel maakte het kistje m.i. te zwaar met kans op breuk, vandaar kunststof. De scharniertjes zijn inderdaad geen sieraad maar ik had er op dat moment geen andere liggen, het is ook maar een scheerkistje, ze zijn daar in tegen wel stevig.:)

Groet Pel.

scheerkistje 1.jpg

scheerkistje 2.jpg

scheerkistje 3.jpg

scheerkistje 4.jpg

Hier is de verbinding te zien die ik gebruikt heb.
scheerkistje 5.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
P

Pel

Guest
Roeland je hebt gelijk het is Padoek, ik ben in de war wir, sorry.

Groet Pel.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Mooi kistje en leuk met het snijwerk erop.

Wel vind ik dat de scharnieren wat afbreuk doen aan het geheel. Dat hadden iets elegantere mogen zijn, in dezelfde kleur als de ketting.
 
P

Pel

Guest
Bedankt voor de complimenten, @Meron, ik zal er toch maar andere scharniertjes opzetten, ik ben het helemaal met je eens. Je weet hoe dat gaat, je hebt het niet voorradig en denk ik zal er maar deze op zetten, maar je weet dat het niet uitziet :)

Groet Pel.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Heel mooi kistje Pel! Tja die scharnieren zijn idd niet de mooiste, maar waar kan je mooie scharniertjes kopen? Om die reden hebben de meeste van mijn kistjes afneembare deksels of een verstopte draadnagel als scharnier.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.