Bureau van Amerikaans noten

Pow

Actieve deelnemer
5 okt 2011
193
4
Grave, NB
Zojuist een nieuw project bij de klant afgeleverd. Iedereen zeer tevreden met het resultaat.

Het bureau komt midden in een kamer te staan. Ik heb de poten zelf gedraaid en 1 van de achterste poten heb ik voor het draaien doorgezaagd. Ik heb hier een sleuf in gefreesd en vervolgens rond gedraaid. Doordat de laden niet helemaal doorlopen naar achter en het middenstuk loos is kan van onderen, dmv een gat in de bodem, bij een stekkerblok en hier de opladers van de laptop en dergelijke in plaatsen. Zo heb je minimaal kabelwerk rondslingeren.

Afgewerkt met Zweihorn Projectolie, NHDO en als laatste twee lagen hardwax.

IMG_9040.jpg

IMG_9044.jpg

IMG_9039.jpg
 
P

Pel

Guest
Mooie strakke bureau, het notenhout maakt het helemaal af.

Groet Pel.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Ziet er goed uit! Ben wel benieuwd hoe de poten er aan vast zitten, of het stevig genoeg is en hoe je de zijkanten verlijmd hebt? Zit er nog iets van een houtverbinding in?

jaap
 

Pow

Actieve deelnemer
5 okt 2011
193
4
Grave, NB
De verstekken heb ik met lamello's gelijmd.

De poten heb ik bevestigd door middel van een buis, op 10 graden afgezaagd, die op een plaat is gelast. De buiten diameter van de poot boven aan is even dik als de buis. Iedere poot zit ongeveer 9 cm in de buis. Er zit 1 'poothuisje' bij met een diagonaal ingeslepen sleuf waardoor deze in hoogte verstelbaar is.

IMG_3892.jpg
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Hey Pow, als ik het goed begrijp heb je eerst een olie gebruikt als eerste laag en dan 2 lagen hardwax?

Ik heb juist een eiken meubel behandeld met één laagje tungolie, dan zou ik daarna ook een hardwax olie erop kunnen zetten?

groetjes,

Christophe
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.