Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 13 van de 13

Onderwerp: Driehoekjes draaien

Voor het blad Radius ben ik een stukje aan het schrijven met foto's en de volgorde van draaien en de juiste centenpunten construeren.
    Alleen gebruik ik naar mijn idee een makkelijkere manier om de drie punten te vinden. Ook heb ik er één gemaakt over 4 assen met een deksel ook over 4 assen.
    Als je dan de centenpunten goed hebt uitgezet en je draait de deksel een kwart slag moet hij weer precies in lijn liggen met het doosje.
    Daar Radius voor gaat nog even geduld hebben tot het gepubliceerd wordt.
    Maar zulke mooie foto's als Paul maakt lukt mij niet. Mijn compliment.

Nico, het kan natuurlijk veel eenvoudiger door de drie (of meer) centerpunten af te tekenen op een willekeurige cirkel centraal in het werkstuk.

Maar om vooraf te bepalen hoeveel je wegneemt/overhoudt van de oorspronkelijke vorm, is de formule van bhengeveld een heel handig hulpmiddel. Ik ben benieuwd naar uw methode

Dank voor het compliment.

Paul, ik probeer ook nog een compromie te vinden tussen de diameter van het doosje en de binnen diameter van de assen.
    Dit ook weer in verband met de zwaarte en toe toepassen draaisnelheid van de draaibank.
    Maar het is ook leuk om hiermee te gaan experimenteren.

Forum Rechten