Meer Krenov

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Prachtige beelden uit het bos.

ik zag zwaluwstaarten maken met schietbeitels. Ik begrijp niet dat ze dat op deze promotiefilm tonen. Dat zou ik bij het monteren eruit laten, je wil toch niet dat de kijkers over het niveau van de school gaan twijfelen? Ik zou dit ook niet toestaan in de opleiding.

groeten
ornament
Komt mij niet serieus over
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
726
31
BE / Tienen
Wat is er mis met zwaluwstaarten maken met een schietbeitel? 't zijn toch mooie staarten....
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Volgens mij is dat geen schietbeitel maar gewoon de 1/8" bevel edge van Lie Nielsen. Zulke smalle beitels werden vaak extra hoog gemaakt, een beetje als een schietbeitel, om ze sterk genoeg te maken. De mijne van Engelse komaf heeft dat ook.
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Volgens mij is het een zelf gemaakt beitel met in de hoogte taps toelopende zijkanten special voor zwaluwstaart maken. Een schietbeitel heeft haaks zijkanten om een schoon gat uit te haken. Zo'n zwaluwstaarten maken met een schietbeitel zou onmogelijk zijn. Je kun zeker van zijn dat de mensen op dat school letten op hun gereedschappen, geen een schaaf die met de beitel naar beneden op de bank ligt te zien in de video.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.