Ombouwen pergola tot werk kot

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Hallo ik ga mijn pergola ombouwen tot werkplaats voor mijn tweede hobby Rc auto's

vandaag al leeg gemaakt morgen de stroom voorziening veranderen

binnen een maand beginnen de echter werken dan heb ik al mijn hout en werk ik voltijds terug nu werk ik halftijds door dat ik een jaar en paar maanden thuis was door ongeval en nu ben ik terug paraat met mijn projecten.

IMG_5755.jpgrc kot foto 1.jpgIMG_5933.jpgIMG_5934.jpg
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Wat zouden jullie doen de wanden isoleren of zo laten
de wandt ga 92 dik zijn

buiten profiel 28 mm
Profiel kader 45 mm
proefiel binnen kant 19

is voor mijn Rc hobby in te plaatsen moet beetjes bestemd zijn tegen de winter


grtz
 
P

Pel

Guest
Zeker Isoleren, maar vergeet niet dat je ook moet ventileren, is minstens zo belangrijk.

Groet Pel.
 
Bij isoleren moet rekening gehouden worden met damptransport van vocht vanaf de warme zijde naar de koude zijde. Dus van binnen naar buiten. Om te voorkomen dat er dus vochtophoping in de isolatie komt moet de wandopbouw van binnen naar buiten als volgt moeten zijn.
Binnenbetimmering, dan een dampdichte folie, dan de isolatie, vervolgens een dampopen folie en dan tussen de dampopenfolie en de buitenbekleding een luchtspouw die ventileerd op de buitenlucht.

M.vr.gr. Jan
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Al wat voorbereiding gedaan

Latten gemonteerd voor de wanden en de eerste foto latten weg gedaan om de stroom toevoer te verplaatsen
IMG_5940.jpgIMG_5941.jpgIMG_5942.jpgIMG_5943.jpg

Grtz
 

Bijlagen

  • IMG_5940.jpg
    IMG_5940.jpg
    83,3 KB · Weergaven: 821
  • IMG_5941.jpg
    IMG_5941.jpg
    99,1 KB · Weergaven: 823
Laatst bewerkt:

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Beetje voorbereiding gedaan

latten gemaakt in hardhout voor onder de kaders tegen het water
IMG_5947.jpgIMG_5948.jpg

Al eens een testje gedaan voor de voorkant

IMG_5950.jpgIMG_5951.jpgIMG_5952.jpg

En nog twee kleine projectjes ook afgewerkt

IMG_5946.jpgIMG_5945.jpg

Grtz
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Al eens pas gezet dat de profilen ongeveer in een lijn zijn van het tuin huis zelf

IMG_5954.jpgIMG_5953.jpg

Ga nog kijken hoe ik het ga oplossen onderaan

grtz
 

Bijlagen

  • IMG_5954.jpg
    IMG_5954.jpg
    98,1 KB · Weergaven: 413

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Morgen ga ik om mijn hout voor de voor kant van het kotje dat ik al een beetje kan kijken waar ik uitkom aan de boven kant

dan moet ik eerst de achterste en de zij wand maken en dan maar de voorkant anders graken de wanden niet meer binnen

grtz
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Morgen ga ik om mijn hout voor de voor kant van het kotje dat ik al een beetje kan kijken waar ik uitkom aan de boven kant

dan moet ik eerst de achterste en de zij wand maken en dan maar de voorkant anders graken de wanden niet meer binnen

grtz
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Zo mijn hout voor de voorkant heb ik al nu wachten voor het hout voor de deur en de wanden besteld op mij werk

IMG_5965.jpg
IMG_5966.jpg
IMG_5967.jpg

En al eens gekeken hoe het is met de andere stukken aan de andere kant er bij en het is redelijk pas

IMG_5968.jpg
IMG_5969.jpg

Morgen eens kijken hoe ik uitkom aan de bovenkant beetje puzzelen met hout is toch leuk

grtz
 

Jelte89

Actieve deelnemer
29 okt 2015
326
3
35
Rijssen
Mooie materialen zover! Maar hoe ga je stevigheid geven aan de wanden links en rechts van de deur?
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Dat zien we wel als we de voorkant maken maar moet eerst achter en zij wanden maken

er komt nog een kader in de opening waar de deur in komt

en dan nog chambrans deur lijsten


grtz
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Maar ga eerst de deur maken omdat mijn pa ook nieuw tuinhuis ga zetten en ook twee deuren nodig heeft zo als de mijne
om dat daar het meeste werk aan is om de deuren te maken en ook als mijn kot klaar is kan ik direct deur in monteren
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Goed om je weer bezig te zien!

Ik vraag me nu wel af of je qua vloer niet een klein beetje te hard van stapel bent gelopen. Ik zie grasmatten die ongeveer gelijk liggen met de pergolavloer? Loopt er bij zware regenval geen water in de pergola?

Ik weet het , het is VEEL meer werk, maar is er geen mogelijkheid om de vloer nog op te hogen? Dan kan je ook gelijk isolatie onder vloer kwijt, daar ga je ook geen spijt van krijgen als je er veel tijd in de wintermaanden gaat spenderen.
 

rcdrifterke

Actieve deelnemer
30 jun 2013
455
0
Er komt nog een vloer in on hout en waar de deur komt een Alu profiel en nee ik krijg niet veel water binnen het water trekt redelijk rap weg op het gras

grte
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.