Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 5 van de 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 88
    De balken aan mijn kot zelf ook dubbel gevezen
    ze bewegen ook te veel bij enkel vijzen

grtz

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Dat soort balken worden volgens mij vaak helemaal niet geschroefd, maar in een hoekprofiel geschoven.

Kan het water nou gewoon onder de wanden door lopen? Of komt er nog een waterkering ergens?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijtel Bekijk Berichten
    Dat soort balken worden volgens mij vaak helemaal niet geschroefd, maar in een hoekprofiel geschoven.

Kan het water nou gewoon onder de wanden door lopen? Of komt er nog een waterkering ergens?
    deze profielen worden normaal niet zo gevezen
    bij de firma waar ze die profielen gebruiken boren gaten in de hoogte van het profiel waar ze dan lange draad staven in steken in de wandhoogte om dan samen aan te spannen en dat alles goed samen blijft

er zijn op de grond waar de kaders komen hard hout latten gevezen voor tegen het water

grtz

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rcdrifterke Bekijk Berichten
    er zijn op de grond waar de kaders komen hard hout latten gevezen voor tegen het water
    Precies, daar kan het water dus gewoon onderdoor. Dit is geen optimaal detail. Die lat en het onderste blokhutprofiel gaan rotten. Ik heb op dit moment ook even geen suggestie ter verbetering. Ach, het zal best een paar jaar meegaan

De onderste lat is een hard hout lat waar ze terras planken van maken

Die terrasplanken hebben genoeg lucht om zich heen om weer te drogen. Als je een (hard)houten lat opsluit, maar deze wel nat kan worden, dan zal er ongetwijfeld rot ontstaan die dan ook het omliggende hout aan zal tasten.

Hoe zouden jullie het dan doen is nog altijd niet te laat

Ik heb geen perfecte oplossing paraat omdat je op een vlonder aan het bouwen bent. Bij een nieuwe situatie zou ik aanraden om de onderste laag van een waterbestendig materiaal op te bouwen (steen bijvoorbeeld) en pas hoger met hout te beginnen.

Misschien is het nu een oplossing om onder je hardhouten lat een strip van bijvoorbeeld rubber aan te brengen, vervolgens over je hardhouten lat een stuk folie (rubber/epdm...) die naar buiten afloopt tot buiten je wand.

Alleen kan daar nog water onderdoor komen omdat je dan op je houten vlonder zit en dan bescherm je weliswaar je hardhouten lat, maar niet het hout dat daaronder zit. Sterker nog, dat sluit je dan helemaal af waardoor het niet meer kan ventileren. Beter zou zijn als dat folie (rubber/epdm) dan door zou lopen tot voorbij je vlonder en dan nog omlaag. Maar dan kom je wel weer bij het feit dat je gazon en vlonder op dezelfde hoogte zitten, idealiter zou je vlonder hoger liggen dan je gazon. En bovendien kan dat stuk vlonder dan ook niet meer goed ventileren.

Hoe zit dat nu bij het bestaande deel van je tuinhuis?

Wellicht heeft iemand anders nog een beter idee.

Voor extra inspiratie zou je hier eens naar kunnen googlen: flashing ground level wall
    Bij de afbeeldingen zie je dan heel veel suggesties.

Succes!
    Laatst gewijzigd door MerkiMac; 19-06-17 om 12:46.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ik zou de eerste plank van de vlonder verwijderen, en een betonnen bandje zetten tegen de klinkers aan, en daarop verder bouwen met het houtwerk.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Het hout is besteld en het hout dat moet geschaafd worden voor mijn deur en twee deuren voor mijn pa zijn Tuin huis zitten ook in het schaaf programma om te schaven op 56 x 130 is gemakkelijk als je in de houthandel werkt en Schaver bent van beroep

heb damp scherm folie liggen voor tussen kader en buitenste profielen

grtz

Forum Rechten