Iemand gebruikers ervaring met de Mafell pcc1

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Is hier iemand die de Mafell pcc1 heeft ?
Ik zit er namelijk over te denken om er 1 aan te schaffen
Maar is hij echt zo goed als beweerd wordt ?
Ik hoor graag van jullie
MVg Leroy
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo beitel
Bedankt voor je reactie
En kwa haaks heid is dat allemaal in orde
Gebruik je hem ook in combinatie met de Mafell zaadjes of pak je ook weleens andere ?
Mvg Leroy
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Ik heb toen de twee sets zaagjes erbij gekocht van Mafell (en een doosje lange). Daar doe ik nog steeds mee. Ze verslijten nauwelijks. Alleen de metaalzaagjes die ik gebruik zijn van Bosch.

Als ik dan een nadeel mag noemen is dat de stofafzuiging laatst verstopt zat. Die was erg lastig schoon te krijgen. De bodem kreeg ik namelijk niet gedemonteerd. Ik denk dat deze in elkaar geklikt zit. Dit lijkt me geen probleem om de machine niet voor te kiezen.
 

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
Ik heb er ook 1 en verbaas me telkens weer over de mooie snede en de volledige 90 graden hoeken die je zaagt. Bij dikker en harder hout, van bijvoorbeeld meer dan 6 cm dikte dan wil de zaag nog wel wat schuin lopen, maar dat heeft dan vooral te maken met de lengte van het zaagblad. De basis is gewoon kaarsrecht en dus haaks!
Het is een geweldige machine en zaagt goed, wel wat zwaar (gewicht) voor kleine klusjes.
 
P

Pel

Guest
Ik heb toen de twee sets zaagjes erbij gekocht van Mafell (en een doosje lange). Daar doe ik nog steeds mee. Ze verslijten nauwelijks. Alleen de metaalzaagjes die ik gebruik zijn van Bosch.

Passen de Bosch metaalzaagjes ook in de Mafell?

Groet Pel.
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Fantastische machine, met een (*). Perfect haaks (ik heb nog niet 'verder' dan 36mm dikte geprobeerd, dat wel), geen tot amper uitbrekers, zelfs niet op multiplex met ERG dunne eindfineer, en dat achterwaarts monteren vh zaagblad, daar versta ik botweg niet van dat er uberhaupt nog machines die dit niét kunnen verkocht worden.

Overmorgen, of ten laatste donderdag ga ik trouwens kunnen melden of de Ecotools bladen passen :). Nergens vond ik de spec hieromtrent (alleen de proefondervindelijke compatibiliteit met de Bosch bladen, die op hun beurt dan weer compatibel zouden zijn met de Ecotools). En ja, ik heb een Mafell zaagje tegen een foto van een Ecotools zaagje op het PC-scherm gehouden :D
Enfin ja, ik moest toch bestellen dus 3 EUR en wat "rossen" voor een experimentje konden er wel bij. Bovendien heb ik ook gewoon een lang blad nodig :).

BTW, bij Klokow had ik 'm ruim onder de Nederlandse prijs. Over Belgische prijzen heb ik het zelfs niet meer. Mag niet van mijn psychiater. Noch van mijn vrouw.

(*) Ik HAAT het wanneer ik de P1CC nodig heb, elke keer weer, maar ik weet dat ik elke andere concurrent nog veel meer zou haten. Jimbo en wipzagen gaat nooit wat worden, maar als het dan toch moet, dan graag de Mafell.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
@Pel Mafell past in de pcc1 de standaard T-zaagblaadjes toe. Die dus ook in Bosch, Festool, etc. gaan. Met de 'eigen' blaadjes van Mafell heb ik geen ervaring. Wel vandaag wat WILPU besteld om te zien of die beter zijn dan de Bosch/Festool...
 

Mathijs vijn

Actieve deelnemer
8 sep 2014
49
0
Hier ook een blije gebruiker van een mafell p1cc.. Is een zeer fijne machine, afzuiging is perfect maar zoals iemand hierboven ook al zei , het kan zijn dat in het kanaaltje die stof opzuigt hout in kan komen.. Trouwens een heel ingenieus systeem dit. Voor de rest, mooie haakse snedes. Ik heb de MAX variant gekocht.
 

Blink

Actieve deelnemer
25 okt 2014
43
2
Zou er ooit een accu variant komen?

Hij bevalt mij al 5 jaar uitstekend!
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Ik ben nooit een fan geweest van decoupeerzagen ik weet niet waar het aan ligt, wellicht omdat ik links handig ben. het is echt een prima apparaat. Maar ik gebruik hem echt alleen als ik het niet anders kan oplossen.

De stofafzuiging past niet op een festool 27mm aansluiting en dat is best onhandig.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
De aansluiting van m'n starmix zit wat los, maar hij blijft tijdens het zagen wel altijd zitten. Dit mondstuk gebruik ik ook op de bandschuurmachine.

De aparte zool om onder hoeken te kunnen zagen werkt overigens ook erg goed. In de systainer is het wel wat druk met twee doosjes zaagjes erbij...

Met links werkt de machine ook prima, maar het aanzetten gaat dan wat onhandiger (met je middelvinger oid) :rolleyes:

Ik gebruik hem ook wel eens op zijn kop. Uit de hand of vastgeschroefd in een blad (als een soort figuur- of lintzaag).
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Als ik zo lees is het gewoon een goede keuze
Beitel zou je een foto kunnen maken hoe je hem onder de plaat hebt bevestigt
Mvg Leroy
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Overmorgen, of ten laatste donderdag ga ik trouwens kunnen melden of de Ecotools bladen passen
Ze passen! En zagen als een tierelier. Enfin, vooral als een origineel Mafell blad. Over de standtijd - heet dat zo voor een zaag? - kan ik uiteraard nog niets zinnigs zeggen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.