Zwevend halve bol met dubbele rand.

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Didier een prachtig voorbeeld van een combinatie van opspantechnieken. Laat duidelijk zien uit hoeveel fasen dit werk bestaat. Allemaal momenten die je doordacht moet hebben, want sla je een bewerking over dan ga je de mist in.
Opspantechnieken (zie ook foto van Nico) in combinatie met multiaxiaal draaien vind je in foto's van mijn werk uit 2012.
Een grote uitdaging voor jou moet zijn: www.lucderoo.be Hij past al dit soort technieken toe tot in de perfectie. Een Belgische collega houtdraaier.
Je vindt ze ook bij jouw buurman in Olbernhau: Jens Weissflog.
Zie uit naar het eindresultaat en je verdere onderzoek op dit pad.
Dank dat je ons dit niveau van houtdraaikunst uitlegt.
vr.gr. Jan Pranger.

houtdraaien 2012 094.jpg

houtdraaien 2012 173.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Didier een prachtig voorbeeld van een combinatie van opspantechnieken. Laat duidelijk zien uit hoeveel fasen dit werk bestaat. Allemaal momenten die je doordacht moet hebben, want sla je een bewerking over dan ga je de mist in.
Opspantechnieken (zie ook foto van Nico) in combinatie met multiaxiaal draaien vind je in foto's van mijn werk uit 2012.
Een grote uitdaging voor jou moet zijn: www.lucderoo.be Hij past al dit soort technieken toe tot in de perfectie. Een Belgische collega houtdraaier.
Je vindt ze ook bij jouw buurman in Olbernhau: Jens Weissflog.
Zie uit naar het eindresultaat en je verdere onderzoek op dit pad.
Dank dat je ons dit niveau van houtdraaikunst uitlegt.
vr.gr. Jan Pranger.QUOTE]

Jan,
Bedankt voor de prachtige omschrijving.
Je weet dat dit allemaal uit de grond van mijn hart komt om iets te delen.
Ik vind het heel mooi dat je me spiegelt tegenover grote mannen vanuit Olberhau geweest.
Mijn draaitechnieken zitten inderdaad die richting uit, maar het blijft moeilijk om steeds nieuwe projectvormen te gaan ontwerpen.
Dat is natuurlijk de kunst om zoiets te realiseren en die lat ligt bij mij zeker op het pad.
Er komen er wellicht nog, maar soms is de tijd schaars door de job en onze Vlaamse Gilde te bedienen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.