Cd transport

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Prachtige set hoor en met zorg samengesteld, daar zit overigens ook meteen het geheim van een goed klinkend geheel.

Ik heb mijn complete audio set door de jaren heen zelf gebouwd (inclusief kabels) omdat ik niet tevreden was met de "hoog van de toren blazende "High End" ( Heb ik trouwens ook nog steeds dus ditmaal geen afgunstige reactie en steeds maar weer vergeleken met dat spul (ook veel geleend zoals Kondo bv. zodat ik objectief kon blijven....erg veel luisteren en nog eens luisteren.)

Moet wel toegeven dat de High End niet te bereiken/evenaren is met een "goedkope" componenten zelfbouw.

Als houtliefhebber koos ik ebben en cocobolo voor al mijn apparaten, beiden overigens "klankhout" dus niet alleen estetisch maar ook muzikaal erg gewild.
 
Laatst bewerkt:

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Prachtige set hoor en met zorg samengesteld, daar zit overigens ook meteen het geheim van een goed klinkend geheel.

Ik heb mijn complete audio set door de jaren heen zelf gebouwd (inclusief kabels) omdat ik niet tevreden was met de "hoog van de toren blazende "High End" ( Heb ik trouwens ook nog steeds dus ditmaal geen afgunstige reactie en steeds maar weer vergeleken met dat spul (ook veel geleend zoals Kondo bv. zodat ik objectief kon blijven....erg veel luisteren en nog eens luisteren.)

Moet wel toegeven dat de High End niet te bereiken/evenaren is met een "goedkope" componenten zelfbouw.

Als houtliefhebber koos ik ebben en cocobolo voor al mijn apparaten, beiden overigens "klankhout" dus niet alleen estetisch maar ook muzikaal erg gewild.

Zeg, je bent toevallig toch geen broertje van Hay?:p
Hij loopt ook altijd te foeteren op de "grote jongens" met hun "gekochte" reviews en is ook heerlijk eigenwijs/eigenzinnig.
Maar ik moet zeggen hij bewijst voor mij keer op keer zijn gelijk.
Ik had ooit een dure interlink (>€2000,-, als demo gekocht) maar die heb ik ingeruild voor een van zijn "simpele" interlinks" van enkele honderden €€. En die klonk gewoon veel beter. Ook mijn speaker kabels heb ik ondertussen ingeruild.

Prachtig dat jij het zelf kunt maken, dat is voor mij een aantal bruggen te ver.
Daarom was ik al blij dat ik de behuizing van mijn phonotrap zelf kon maken, is het toch een zeer persoonlijke versterker geworden.
Mijn huidige zoektocht is een waardige opvolger vinden voor mijn huidige Linn LP12 platenspeler.

Ach, het houdt je van de straat...

Groet,
Hans
 
Laatst bewerkt:

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Mijn huidige zoektocht is een waardige opvolger vinden voor mijn huidige Linn LP12 platenspeler.

Het loopwerk van je Linn is echt prima, ik denk dat je goedkoper kan upgraden als je kijkt naar een ander element/naald.
Je kan het zo gek maken als je wilt wat dat betreft.
Ik heb in de jaren 80 'ns een Goldmund loopwerk beluisterd die inclusief element en naald toen al 45000 gulden kostte maar ik moet je zeggen dat ik het verschil met andere kwalitatieve goede draaitafels niet zo groot vond.
In ieder geval niet zo dat het die 45000 gulden rechtvaardigde naar mijn idee.
Een stap in gewone audio van 500 naar 2000 merk je heel goed maar het vervelende van high end is dat echt een merkbare stap meteen heel veel geld kost.
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Hallo Willem,
Ben het helemaal met je eens. Ik noem het daarom ook een zoektocht.
Zeker in de platenspeler wereld kom je de meest waanzinnige zaken tegen.
De een wil massa tegen trillingen, dan ander wil trillingen afvoeren,....
Wat Erik al zegt: Luisteren, luisteren, luisteren.

Een ander element ga ik niet nemen, mijn high output MC van Benz Micro is top.
Ik kijk naar merken als Transrotor, Avid, Gold Note en misschien nog wel een Oracle Delphi.
Maar goed, zoals jij zegt eerst maar afwachten of het echt veel beter klinkt dan mijn bijna 30 jaar oude Linn, wat nog steeds een topspeler is.
Helaas is Linn volledig van het analoge pad afgedwaald.
Ik heb geen haast.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.