Kruislijnlaser van de lidl

3 feb 2014
7
0
Oudemirdum
Voor een overkapping voor in de tuin ben ik op zoek naar een kruislijnlaser, nu zag ik dat de Lidl de komende week één in de aanbieding heeft. Is er iemand die ervaring heeft met deze kruislijnlaser?
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Heb em zelf ook.
voor binnen een prima apparaat tot een meter of 4.
voor buiten niet fel genoeg.
 

MinzeHoogland

Actieve deelnemer
21 mei 2017
34
1
Ik reageet nu met mijn nieuwe account.

Wel de moeite waard dus, is hij wel een beetje zuiver of valt dat tegen?
 

MinzeHoogland

Actieve deelnemer
21 mei 2017
34
1
Okee ik was wel op zoek naar iets voor buiten. Maar even verder zoeken dus, of heeft iemand anders een suggestie?
 

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
ik heb een filpje gezien van de lidl tov een bosch en daaruit blijkt dat de lidl zeer accuraat is, maar idd de licht opbrengst van de laser minder is dan de bosch. neemt niet weg dat de lidl zeer goed voor binnen zoals hierboven al beweerd werd
 

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Ikzelf heb de DeWalt DW0088KD incl. statief en ontvanger.
dw088kd-400.jpg
Wel een ideaal ding wat ik geregeld heb gebruikt.
Maar het ligt er maar net aan wat je er allemaal mee wilt gaan doen.
Als het sporadisch gebruik is, zou ik je een goedkoper alternatief aanranden, geloof dat de volledige set me zo'n 300 euro heeft gekost.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Wil je buiten met een laser werken heb je bijna altijd een ontvanger nodig. Meestal is je laser na 3 mtr niet meer waarneembar met het oog.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Laatst bewerkt:

MinzeHoogland

Actieve deelnemer
21 mei 2017
34
1
Zo'n slang waterpas is nog niet eens zo gek. Dan haal ik denk ik de laser voor het binnen werk en zo'n slang voor buiten. Tevens krijg ik deze week ook een nieuwe Sola waterpas binnen van 180cm. Dus dan komt het helemaal goed.

Ik wil jullie allemaal bedanken.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Ik heb een hele verbouwing gedaan zonder laser. Ik heb wel een waterpas van 1.8m (en een paar kortere). Daar kan je eigenlijk alles mee.

Het enige wat echt handiger gaat met een laser, is het uitvlakken van een plafond. Maar dan heb je ook een goede roterende laser nodig. Dat is voor die enkele keer privegebruik veel te duur. Alle andere handelingen gaan met een waterpas net zo makkelijk. Ik zou zo'n ding lekker in de winkel laten staan.
 

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
Iedereen heeft zijn eigen manier van werken en is eraan gehecht. Toch is het niet onverstandig om eens over de schutting te kijken en te realiseren dat er een hoop mogelijk is wat je nog niet weet.
Mijn eerste "digitale" aankoop was een lasermeter van Leitz, veel te duur voor privé gebruik! Toch gebruik ik hem zo vaak dat hij in 3 jaar tijd zijn geld echt waard is geweest. Zo ook een kruislaser van Bosch gekocht, fantastisch, gebruik hem vaak, kan het anders? Ja, maar 3 lampen op dezelfde hoogte hangen gaat wel véél makkelijker en sneller. Een hoekkast uitmeten onder een half schuin dak is voor mij, als eenvoudige klusser die geen hulpje bij hem heeft, anders onbegonnen werk. Dus ik investeer in dit soort dingen, maar word ook blij van 4 beitels van de Lidl die, zodra ze goed geslepen zijn, hun werk perfect kunnen doen.
Succes!
 

MinzeHoogland

Actieve deelnemer
21 mei 2017
34
1
Zo gaat dat bij mij ook wel een beetje, gereedschap wat ik veel gebruik heb ik wat meer voor over dan iets wat ik niet vaak gebruik.
 

mcarma

Actieve deelnemer
15 jun 2012
144
0
Kontich
moet zeggen dat een laserwaterpas toch ook iets is dat ik regelmatig gebruik. ik heb er eentje die 360 graden bestrijkt en dan is het bv gemakkelijk om bv kaders allemaal op dezelfde hoogte te hangen, of een lat waar je de kasten aan hangt waterpas te hangen. Je kan dat ook met een heel lange waterpas, of met een darm, maar een darm gebruiken op je eentje is toch al pak moeilijker.
Zou hem niet meer kunnen missen, mijn gewone waterpas ook niet.
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Ik ben wel benieuwd waar anderen zo'n apparaat voor gebruiken. Want ik kan zelf weinig toepassingen bedenken.

Ikzelf vooral voor tegelwerk, omdat ik dat veel doe, idd verlaagde plafonds, wil prima met zo'n kruislijnlaser, hoogte bepalen vd hoeklijnen bij renovatievloeren, timmerwerk als inbouwkasten, bij het plaatsen van grotere keukens ed. De verticale straal gebruik ik bij het maken van spatwanden, binnenwanden, uitzetten van rechte lijnen voor tegelwerk. Je kunt inderdaad zonder, maar een laser is wel ideaal,vaak heb je de handen vrij waar je anders een waterpas zou moeten vasthouden.
 

Reinier68

Actieve deelnemer
16 mrt 2016
134
9
Ik gebruik regelmatig een Bosch PLL360. prima voor binnen maar ook buiten heb ik hem gebruikt voor het aanleggen van de tuin en terrassen. Helaas is de laser niet goed zichtbaar als je buiten bent. Oplossing is om de hoogtelijnen en afschot te bepalen als het begint te schemeren :)
Voor binnen puik ding, je kan er makkelijk je hele kamer mee bestralen. Veel gebruikt voor kastenwanden, de keuken, boekenplanken en het vlak stellen van mijn werkblad, enzovoort.
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Ik heb deze gekocht op marktplaats voor 12,50
waterpas-laser-kit.jpg
Voor het uitmeten van mijn tuinhuis funderingpalen. Bij meer dan 6 meter wordt de laser een beetje een vlek en kan je niet echt nauwkeurig aftekenen. Het is wel handiger dan een slang. Sowieso kun je het uitmeten het beste met 2 mensen doen. Het waterpas stellen is een flink karwei, meestal leg ik mn 2meter waterpas erboven op.
Vroeger met de Black & decker fotoexposities ingericht. Een erg plastic apparaat maar doet het aardig goed.
images.jpeg

kortom de slang met water is goedkoop en nauwkeurig, goedkope lasers zijn iets makkelijker. Een timmermansoog (leren) hebben is onmisbaar:D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.