Ongenode gasten... In mijn salontafel

houttuoh

Actieve deelnemer
11 dec 2015
69
0
Stedendriehoek
Grrr, ik deed een onaangename ontdekking: mijn salontafel is bewoond. In de kopse kant is er een klein gaatje gegraven, er lag zeer minuscuul fijn zaagsel omheen.

Ofschoon het nog wel even zal duren voordat "ze" (geen idee hoeveel er zijn en wat precies het is, houtworm?) de hele tafel op hebben, wil ik dit toch stoppen en voor de toekomst voorkomen.

Wie weet wat ik hier het beste tegen kan doen? Dank voor alle tips alvast.

20170521_112409.jpg
 
Laatst bewerkt:

Pow

Actieve deelnemer
5 okt 2011
193
4
Grave, NB
Permethrin is een effectief middel tegen houtworm. Heb het zelf meerdere malen gebruikt tijdens de verbouwing van het huis. (de nokbalk en verschillende gordingen in de kap waren aangetast)

Ik durf echter geen uitspraken te doen of het een negatief effect heeft op meubelen die reeds afgewerkt zijn.
 

A.N

Actieve deelnemer
Xylamon Houtwormdood is het meest effectieve gebleken dat ik heb gebruikt (antiek grenen meubelen) in vergelijking tot andere merken.
Is op basis van Permethrin waar POW al aan refereerde. Te koop vanaf 1 liter verpakkingen

Tast behandelde oppervlakten met olie, lak, was niet aan. Paar gaatjes kun je desnoods binnenshuis doen maar er komt wel een geurtje vanaf zeker als je een groter oppervlak gaat behandelen. Blijft dan wel enkele dagen te ruiken, zelf heb ik het altijd in de buitenlucht verwerkt.

Albert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.