Show je kist :)

P

Pel

Guest
Verdomd mooie schaven die je daar hebt Jan Anton, het zou misschien leuk zijn als je wat foto's toonde van je collectie schaven, ik vind zelf gemaakte schaven eigenlijk stuk voor stuk kunstwerken?

Groet Pel.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.279
215
't hoofd van Overijssel
Het heeft een tijdje geduurd maar ik heb net eindelijk een foto gemaakt van mijn bakkie gereedschap. Te gebruiken voor houtbewerken, electra, loodgieterswerk en de rest. Met de totale inhoud in de jaren samen gesteld lukt het om de meest voorkomende werkzaamheden uit te voeren. Alle merken zitten er in Nooitgedacht, Gedore, Knipex, Eastwing, Stanley en nog tientallen. Het gebruik is niet ARBO goedgekeurd helaas.
Verder nog heel veel handgereedschap wat ik bijna nooit gebruik wat in andere kisten opgeborgen zit voor ooit.

Gereedschapkist Jeroen.jpg
 

Klaasjandiederik

Actieve deelnemer
9 jul 2012
284
29
Binnenkort Ulvenhout
Zoals beloofd ook een paar foto's van mijn gereedschapskist.
Hij is nog niet helemaal af. Ik wil er nog wat schotjes in maken zodat het gereedschap in eigen vakjes ligt.
Ook wil ik hem nog voorzien van een kleurtje aan de buitenzijde.
DSC_0810.jpg
Het deksel open en zicht op de bovenste tray
DSC_0811.jpg
Eerste tray eruit en zicht op de tweede.
DSC_0812.jpg
Uitzicht op de bodem.
DSC_0813.jpg
Mischien niet helemaal goed te zien, maar rechts voor zit een houder voor mijn Veritas kruis-staal en mijn Starret combinatiehaak.
 

JanAnton

Actieve deelnemer
13 mrt 2013
238
6
Groningen
Mooie kist! ik vind ook die opening mooi, die dient om de kist te openen. Welke kleur krijgt de kist?

Jan Anton
 
P

Pel

Guest
Mooie kist, welk draag systeem maak je aan de kist, want de inlaat greepjes is waarschijnlijk voor het deksel op te tillen? Ik zou hem beitsen zodat je de houtnerf nog kunt zien, maar smaken verschillen misschien schilder jij hem paars.:)

Groet Pel.
 

Klaasjandiederik

Actieve deelnemer
9 jul 2012
284
29
Binnenkort Ulvenhout
Heren,
Dank voor de complimenten. Ik denk dat ik de buitenkant zwart ga schilderen en de binnenkant in de lijnolie.
Voor de draagopties heb ik geprobeerd om een handvat van hout te maken. Deze was echter veel te groot.
Ik denk dat ik gewone metalen hendels ga gebruiken.
87334.jpg
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Ik zou ook eerder schellak gebruiken voor binnenkant. Droogt supersnel! Je kan bij Baptist.nl vlokken bestellen die je dan in ethanol oplost.
Ha Bossy,
Weet jij of de Baptist Shellac de "dewaxed" versie is?
Het lijkt er uit de beschrijving wel op.
Ik haal mijn "dewaxed" Shellac bij Dieter, maar die is duurder.
Zou voor het eerst zijn dat Baptist goedkoper is, daarom twijfel ik.
Groet,
Hans
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Ha Bossy,
Weet jij of de Baptist Shellac de "dewaxed" versie is?
Het lijkt er uit de beschrijving wel op.
Ik haal mijn "dewaxed" Shellac bij Dieter, maar die is duurder.
Zou voor het eerst zijn dat Baptist goedkoper is, daarom twijfel ik.
Groet,
Hans

Bij Verfmolen De Kat kunnen je weke schellak je wil zelf kiezen. Het is duidelijk vertrouwd en snel bezorgd.
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Ha Ernest,
Dank.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed adres in Nederland.
Van de zotte eigenlijk dat ik mijn Shellac in Berlijn koop.
Groet,
Hans

pm. Even op de site gekeken. Ziet er mooi uit, maar wel erg duur die Shellac. €50,- voor 500 gram is 2x zoveel als bij Dieter. Da's wel een erg groot verschil...
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.