Kumiko Dovetail Box

Geck0

Actieve deelnemer
Sinds aardig tijdje geleden had ik weer zin om een kistje met zwaluwstaarten te maken en heb dit gecombineerd met mijn nieuwe passie Kumiko :)
Gemaakt van eiken & noten hout en de kumiko *asa-no-ha* met 16 vakjes van 40x40 en heel wat kleine latjes :p
Zoals je ziet is patroon best leuk je ziet elke keer een andere vorm naar voren komen.

En om weer wat anders te doen heb ik niet gekozen voor een deksel met messing scharniertjes maar even op de rand drukken en dan wipt ie open.

Ben zeer tevreden + heb ook wat nieuwe ideeën opgedaan ., zoals de kumiko met 2 kleuren hout zodat je bepaalde vormen beter naar voren kan laten komen.



finished kumiko box.jpg
finished kumiko box 2.jpg
IMG_1094.jpg
IMG_1095.jpg
IMG_1100.jpg

IMG_1099.jpg
 
P

Pel

Guest
Mooi kistje, maar vooral het deksel van kumiko vind ik mooi.

Groet Pel.
 

Geck0

Actieve deelnemer
@ houttuoh
Heb hier in een vorige post van mij al een beetje meer info :
http://www.woodworking.nl/showthread.php?21416-Kumiko-uitprobeersel&highlight=kumiko
Voor wat kumiko actie heb je niet gek veel nodig.,belangrijkste zijn al die hoekblokken om makkelijk de juiste hoek aan het houtje te maken & met afstandhouders erop hou ik overal de zelfde maat mee aan. verder een grote beitel en een dozuki zaag + goed meetwerk met een aftekenmesje


Kumiko start.jpg


IMG_0690.jpg
hoekblokken

IMG_1014.jpg
frame met halfhout

IMG_1056.jpg
* Rustig muziekje aan * alles grof op maat zagen en dan in de blokken opmaat snijden en met klein hamertje meestal erin tikken
 

Vener

Actieve deelnemer
21 jul 2012
264
154
Nijmegen
Mooi gemaakt. Ik heb mezelf er nog niet aan gewaagd, maar het zeker iets voor mijn to-do lijstje.
 

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
gaaf hoor, vooral het fijne werk wat erin zit, daar moet je vast erg precies voor werken! Het is in elk geval een leuke inspiratie voor decoratieve objecten. Ook in het groot zal zoiets best leuk staan, denk ik!
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Ik had hem stiekem al op de website gezien, maar wat een geslaagd kistje met leuke diverse soorten houtbewerkingen! Heel gaaf!
 

houttuoh

Actieve deelnemer
11 dec 2015
69
0
Stedendriehoek
Dank voor de link naar het andere topic (die had ik gemist, blijkbaar) en het inkijkje in de keuken. Slim die hulpstukken. En al met al nog een heel rekenwerk om per balkje te bepalen met welke lengte en welke hoek hij moet, lijkt me.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.